قم – ایرنا – مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با اشاره به اهمیت اقدام‌های مهم دولت تدبیر و امید درتوسعه فناوری ارتباطات استان، گفت: ضریب نفوذ مشترکان پهنای باند سیار در سطح استان به بیش از ۹۷.۶۲ درصد افزایش یافته‌است.

جواد غلامپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، زیرساخت‌های فناوری ارتباطات قم را خوب دانست و افزود: هم اکنون بیش از یک میلیون و ۳۶۴ هزار تن از مشترکان اپراتورهای مختلف تلفن همراه در این استان به پهنای باند سیار دسترسی دارند.

وی ادامه داد: با توسعه سایت‌های فعال شبکه توسط اپراتورهای تلفن همراه، هم اکنون ۸۲۸ هزار تن از مشترکان همراه اول، ۴۸۴ تن از مشترکان ایرانسل و ۵۲ هزار تن از مشترکان رایتل به پهنای باند سیار دسترسی دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با تاکید بر ضرورت به روزرسانی و توسعه زیرساخت های ارتباطی گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی  پایان ناپذیر بوده و بی وقفه هم گام  با توسعه تکنولوژی  فناوری اطلاعات، به روز رسانی و توسعه  می‌یابند.

غلامپور اظهار داشت: توسعه  و به روزرسانی زیرساخت‌های ارتباطی استان به عنوان یکی از عمده‌ترین وظایف این اداره کل به منظور حفظ و ارتقای جایگاه قم در شاخص توسعه فن‌آوری اطلاعات کشور به صورت مستمر پیگیری می‌شود.

وی افزود: شرکت ارتباطات سیار به منظور توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و تقویت ارتباطات پایدار، در سال‌جاری اقدام به نصب و راه اندازی چهار سایت تلفن همراه درقم کرده است ضمن اینکه به منظور ارتقای ارتباطات سیار در استان، اپراتور ایرانسل نیز تا پایان سال جاری نسبت به راه انداز ی و  احداث ۱۴ سایت نسل چهارم  و  ۱۶ سایت نسل سوم  اقدام می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، گفت: تعداد مشترکین  فعال همراه اول دراین استان بالغ بر یک میلیون و ۳۳۶ هزار نفر، تعداد مشترکین پهن باند بیش از ۸۲۸ هزار نفر و تعداد مشترکین پهن باند نسل چهارم  این اپراتور در قم نیز بالغ بر ۵۹۶ هزار نفر است.

وی در ادامه تصریح کرد :  اپراتور ایرانسل نیز برای برقرای ارتباطات سیار در استان ، دارای ۳۸۲ سایت نسل چهارم ، ۳۲۷ سایت نسل سوم و ۳۲۷ سایت نسل دوم است.

غلامپور ضمن اشاره به تعداد مشترکین اپراتور ایرانسل در استان افزود:  بر همین اساس ، تعداد مشترکین فعال این اپراتور در سطح استان ۷۱۲ هزار و ۳۳۱ نفر و تعداد مشترکین دیتای آن نیز بیش از ۴۸۴ هزار هزار تن است.

وی با بیان اینکه اپراتور همراه اول در قم دارای ۴۷۰ سایت  نسل چهارم است ادامه داد: پوشش جمعیتی نسل چهارم این اپراتور ۹۷ درصد با ضریب نفوذ ۹۵.۶۱ درصد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم،اظهار داشت: هم اکنون با سایت‌های فعال شبکه تلفن همراه اپراتور ایرانسل،‌پوشش جمعیتی اینترنت نسل دوم این اپراتور در قم به ۹۷.۹۶ درصد، اینترنت نسل سوم به ۹۵.۱۲ درصد و اینترنت نسل چهارم به ۹۰.۹۴ درصد رسیده است.

بر اساس آخرین گزارش اعلام شده شاخص توسعه یافتگی IDI ،‌ قم رتبه چهارم کشوری زیرشاخص میزان استفاده از فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) را کسب کرده است.

امتیاز استان قم در زیر شاخص دسترسی با امتیاز ۰.۸۴ حدود چهار صدم بیشتر از میانگین کشوری است.