ضریب نفوذ پهنای باند سیار قم بیش از۹۷ درصد افزایش یافت

قم – ایرنا – مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با اشاره به اهمیت اقدام‌های مهم دولت تدبیر و امید درتوسعه فناوری ارتباطات استان، گفت: ضریب نفوذ مشترکان پهنای باند سیار در سطح استان به بیش از ۹۷.۶۲ درصد افزایش یافته‌است.

جواد غلامپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، زیرساخت‌های فناوری ارتباطات قم را خوب دانست و افزود: هم اکنون بیش از یک میلیون و ۳۶۴ هزار تن از مشترکان اپراتورهای مختلف تلفن همراه در این استان به پهنای باند سیار دسترسی دارند.

وی ادامه داد: با توسعه سایت‌های فعال شبکه توسط اپراتورهای تلفن همراه، هم اکنون ۸۲۸ هزار تن از مشترکان همراه اول، ۴۸۴ تن از مشترکان ایرانسل و ۵۲ هزار تن از مشترکان رایتل به پهنای باند سیار دسترسی دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با تاکید بر ضرورت به روزرسانی و توسعه زیرساخت های ارتباطی گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی  پایان ناپذیر بوده و بی وقفه هم گام  با توسعه تکنولوژی  فناوری اطلاعات، به روز رسانی و توسعه  می‌یابند.

غلامپور اظهار داشت: توسعه  و به روزرسانی زیرساخت‌های ارتباطی استان به عنوان یکی از عمده‌ترین وظایف این اداره کل به منظور حفظ و ارتقای جایگاه قم در شاخص توسعه فن‌آوری اطلاعات کشور به صورت مستمر پیگیری می‌شود.

وی افزود: شرکت ارتباطات سیار به منظور توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و تقویت ارتباطات پایدار، در سال‌جاری اقدام به نصب و راه اندازی چهار سایت تلفن همراه درقم کرده است ضمن اینکه به منظور ارتقای ارتباطات سیار در استان، اپراتور ایرانسل نیز تا پایان سال جاری نسبت به راه انداز ی و  احداث ۱۴ سایت نسل چهارم  و  ۱۶ سایت نسل سوم  اقدام می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، گفت: تعداد مشترکین  فعال همراه اول دراین استان بالغ بر یک میلیون و ۳۳۶ هزار نفر، تعداد مشترکین پهن باند بیش از ۸۲۸ هزار نفر و تعداد مشترکین پهن باند نسل چهارم  این اپراتور در قم نیز بالغ بر ۵۹۶ هزار نفر است.

وی در ادامه تصریح کرد :  اپراتور ایرانسل نیز برای برقرای ارتباطات سیار در استان ، دارای ۳۸۲ سایت نسل چهارم ، ۳۲۷ سایت نسل سوم و ۳۲۷ سایت نسل دوم است.

غلامپور ضمن اشاره به تعداد مشترکین اپراتور ایرانسل در استان افزود:  بر همین اساس ، تعداد مشترکین فعال این اپراتور در سطح استان ۷۱۲ هزار و ۳۳۱ نفر و تعداد مشترکین دیتای آن نیز بیش از ۴۸۴ هزار هزار تن است.

وی با بیان اینکه اپراتور همراه اول در قم دارای ۴۷۰ سایت  نسل چهارم است ادامه داد: پوشش جمعیتی نسل چهارم این اپراتور ۹۷ درصد با ضریب نفوذ ۹۵.۶۱ درصد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم،اظهار داشت: هم اکنون با سایت‌های فعال شبکه تلفن همراه اپراتور ایرانسل،‌پوشش جمعیتی اینترنت نسل دوم این اپراتور در قم به ۹۷.۹۶ درصد، اینترنت نسل سوم به ۹۵.۱۲ درصد و اینترنت نسل چهارم به ۹۰.۹۴ درصد رسیده است.

بر اساس آخرین گزارش اعلام شده شاخص توسعه یافتگی IDI ،‌ قم رتبه چهارم کشوری زیرشاخص میزان استفاده از فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) را کسب کرده است.

امتیاز استان قم در زیر شاخص دسترسی با امتیاز ۰.۸۴ حدود چهار صدم بیشتر از میانگین کشوری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha