مهاباد- ایرنا- با حضور استاندار آذربایجان‌غربی گازرسانی به ۱۰ روستای شهرستان مهاباد به مناسبت دهه مبارک فجر عصر امروز، پنجشنبه افتتاح شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی در حاشیه این مراسم که با حضور نماینده مردم مهاباد در مجلس در روستای "قوپی باباعلی" برگزار شد اظهار داشت: برای بهره برداری از این طرح ها ۵۷ هزار و ۴۱۴ متر لوله‌گذاری انجام شده است. 

علیرضا شیخی افزود: با گازرسانی به این ۱۰ روستا در مجموع ۵۰۶ خانوار روستایی این شهرستان از نعمت گاز برخوردار شدند. 

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی با بیان اینکه سخت‌گذر و کوهستانی بودن مسیر روستاهای مهاباد باعث پر هزینه بودن پروژه های گازرسانی این منطقه شده است اظهار کرد: برای گازرسانی به این روستاها، بیش از ۶۹ میلیارد ریال هزینه شده است. 

وی ادامه داد: گازرسانی به چندین شهر مهاباد نیز در دست اجراست که با بهره برداری از آنها، ضریب بهره‌ مندی خانوارهای روستایی مهاباد از گاز از ۷۱ درصد فعلی به بالای ۹۵ درصد خواهد رسید.

شیخی اضافه کرد: با بهره برداری از طرح های گازرسانی روستایی در مهاباد مجموع کل روستاهای دارای گاز طبیعی این شهرستان به ۵۶ روستا رسید.

به گزارش ایرنا، قبل از سال ۱۳۹۲ تنها ۹ روستای این شهرستان از گاز طبیعی برخوردار بود که این تعداد در طول دولت تدبیر و امید بیش از ۶ برابر شده است.

 ۴۹ پروژه عمرانی در دهه فجر امسال در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد که برای تکمیل و تجهیز آنها در مجموع ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای ۱۹۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر در قالب ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

برچسب‌ها