هزار و ۴۷۰ مشترک آذربایجان‌غربی در بهینه‌سازی موتورخانه‌ ثبت نام کردند

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: یک هزار و ۴۷۰ مشترک در این استان در طرح ملی بهینه‌سازی موتورخانه‌ها ثبت نام کردند.

علیرضا شیخی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۳۳۲ مجری نیز برای این طرح ثبت نام کرده‌اند، اظهار داشت: از این بین ۷۵ مجری فعال است.

وی با اشاره به وجود ۱۷ هزار و ۶۰۰ موتورخانه خانگی و تجاری در آذربایجان‌غربی، بیان کرد: تاکنون قرار داد اجرای بهینه‌سازی ۱۴۷ موتورخانه منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه موتورخانه‌هایی که نسبت به متراژ واحد، پرمصرف هستند، در این طرح ثبت نام کنند، افزود: مشترکان دارای موتورخانه که میانگین مصرف گاز سالانه آنها طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ بیشتر از ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب باشد می توانند در این طرح ثبت نام کرده و شامل یارانه تخصیصی برای بهینه‌سازی رایگان موتورخانه‌شان شوند.

وی با اعلام ااینکه به نسبت جمعیت استان و تعداد مشترکین و به گواه ارقام و اعداد، آذربایجان غربی یکی از استان‌هایی است که بیشترین ثبت نامی را در طرح ملی بهینه‌سازی مصرف موتورخانه‌ها دارد، اظهار کرد: با اجرای اقداماتی مثل شناسایی مشترکان هدف این طرح و توزیع تراکت، تبلیغات شهری و ارسال پیامک به این گروه از مشترکان، آنها را جهت ثبت نام در این طرح ملی و رایگان ترغیب کردیم.

آذربایجان غربی تا پیش از دولت یازدهم، یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

همه این آمار و ارقام در ارتقای رفاه روستاییان و افزایش رضایتمندی آنان از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت نمود یافته است که می تواند در توسعه روستاها با محوریت مردم، بسیار مثمرثمر باشد.

هم اینک استان آذربایجان‌غربی با بیش از ۱۴ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی بیش از یک میلیون مشترک گاز دارد و هزار و ۱۲۳ روستای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.               

آذربایجان‌غربی به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که دولت تدبیر و امید به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha