مشهد- ایرنا- فرماندار شهرستان فیروزه گفت: طرح ارتقای بهره‌وری دام سبک در این شهرستان با همکاری فولاد خراسان در چارچوب ایفای مسوولیت‌های اجتماعی این واحد صنعتی محقق شد.

ابوالفضل حکیم‌پور روز یکشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان فیروزه ضمن گرامیداشت دهه فجر افزود: یکی از موضوعاتی که در این شهرستان به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است جلب همکاری واحدهای صنعتی در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی ایشان است که در این راستا مجتمع فولاد خراسان گام‌های مهمی برداشته است.
وی اضافه کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی و برای ارتقای سطح اقتصاد خانوارهای روستایی با استفاده از ظرفیت نخبگان همین شهرستان و با جلب مشارکت کشاورزان در روستای رشیدآباد به عنوان روستای الگو برای اجرای طرح‌های احداث گلخانه‌های کوچک، یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و ارتقای بهره‌وری دام سبک در دستور کار قرار گرفت.
فرماندار شهرستان فیروزه گفت: در مرحله نخست، اجرای طرح ارتقای بهره‌وری دام سبک دوره‌های آموزشی و توجیهی برای روستائیان داوطلب برگزار و این طرح وارد مرحله اجرایی شد و در مرحله دوم با همکاری فولاد خراسان امکان خرید دستگاه‌های مورد نیاز برای اجرای این طرح مانند لاپاراسکوپی و سونوگرافی فراهم شد.
حکیم پور افزود: با اجرای این طرح، شهرستان فیروزه در میان مدت به مرکز دام‌های اصلاح نژادی شده است و شاهد تحولی عظیم در معیشت خانواده‌های روستایی این شهرستان خواهیم بود و از هم‌اکنون چندین روستای دیگر متقاضی اجرای این طرح هستند و در نوبت قرار گرفته‌اند.
وی اضافه کرد: ساخت شهرک مسکونی فولاد هم با سرمایه‌گذاری‌های این مجتمع در دستور کار قرار دارد که مباحث مربوط به تعیین و جانمایی زمین آن طی سفر اخیر استاندار خراسان رضوی به فیروزه به اتمام رسید که با شروع مرحله اجرایی این طرح، شاهد رونق اقتصادی خوبی در این شهرستان خواهیم بود.
فرماندار شهرستان فیروزه گفت: ایجاد بزرگترین باغ گیاهان دارویی ایران در محل باغ نشاط فیروزه از دیگر موضوعاتی است که با همکاری بخش خصوصی به زودی وارد مرحله اجرایی می شود و در این حوزه هم از حمایت‌های مجتمع فولاد خراسان استفاده می‌کنیم.
حکیم پور افزود: در دوره جدید مدیریت مجتمع فولاد خراسان اقدامات درخشانی در حوزه ایفای مسوولیت‌های اجتماعی انجام شده است و همکاری‌های موثری در قالب طرح‌های علمی و کارشناسی شده شکل گرفته است.
وی اضافه کرد: ساخت نماد گلزار شهدای گمنام شهر فیروزه، اهدای بسته‌های معیشتی و بهداشتی در دوران شیوع کرونا، کمک به افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی و اهدای چند سری تبلت به دانش‌آموزان فیروزه از جمله موارد همکاری این مجتمع در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی در فیروزه بوده است.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان هم در این مراسم ضمن گرامیداشت دهه فجر و میلاد حضرت زهرا(س) گفت: این مجتمع به عنوان معین اقتصادی نیشابور و فیروزه در عین حال که متولی بخش مهمی از صنعت منطقه است نسبت به ایفای مسوولیت‌های اجتماعی‌اش هم حساس است.
کسری غفوری افزود: با توجه به اینکه ۸۰ درصد اقتصاد فیروزه از راه دامداری تامین می شود اجرای طرح ارتقای بهره‌وری دام سبک می‌تواند در توانمندسازی جوامع روستایی و مهاجرت معکوس روستائیان تاثیرگذار باشد و در این چارچوب برای کمک به اجرای هرچه بهتر این طرح، ۲ دستگاه لاپراسکوپی و سونوگرافی با اعتباری افزون بر ۲۵۰ میلیون تومان از طریق فولاد خراسان خریداری و در اختیار مجریان این طرح قرار گرفت و تلاش می‌شود با اجرای موفق این طرح روستای رشیدآباد به عنوان یک الگو در سطح ملی مطرح شود.
وی اضافه کرد: طی این مدت فولاد خراسان به عنوان سومین قطب فولادسازی کشور در راستای توانمندسازی مجموعه‌های مختلف مانند آموزش و پرورش، بهزیستی و مراکز ترک اعتیاد و راه‌اندازی تیم‌ها و مجموعه‌های ورزشی کمک‌های موثری انجام داده است.

ارتقای امنیت منطقه با ایفای مسوولیت‌های اجتماعی صنایع

فرمانده تیپ ۲۱ امام رضا(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این جلسه گفت: فولاد خراسان با ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود گام مهمی در راستای ارتقای امنیت منطقه برمی‌دارد.
سردار حسین سلیمانی افزود: تاثیرات همکاری فولاد خراسان و دستگاههای پیشرفته ای که امروز این مجتمع در راستای افزایش بهره وری دام سبک به مردم فیروزه هدیه کرد را می توان ظرف چند ماه آینده در منطقه شاهد بود.
وی ادامه داد: در ایام‌ مبارزه با ویروس کرونا تهیه بسته‌های معیشتی، توزیع اقلام بهداشتی و کمک به بهداشت و درمان منطقه توسط مجتمع فولاد نشان از تعهد این مجموعه نسبت مسوولیت‌های اجتماعی‌اش است.
مرکز شهرستان ۴۲هزار نفری فیروزه در ۱۶۲ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.