شهرکرد -ایرنا-مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از برگزاری مانور منطقه‌ای آمادگی تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری کشور در شهر فرخشهر از توابع شهرکرد خبر داد.

ایرج کیانی افزود: این مانور منطقه‌ای با حضور اعضای بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر استان‌های چهارمحال و بختیاری، یزد، اصفهان و مرکزی برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این مانور پس از گزارش مرکز ۱۱۲ جمعیت هلال احمر مبنی بر وقوع زلزله فرضی ۵.۶ ریشتری در شهر فرخشهر، تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری تیم‌های ارزیابی سوانح، جستجو و نجات شهری، فوریت‌های درمانی، واکنش سریع، تغذیه و اسکان اضطراری، پشتیبان اضطراری، مستندسازی به محله حادثه اعزام شدند.

کیانی افزود: با توجه به وسعت حادثه و نیاز به کمک از سوی استان‌های معین در منطقه زلزله‌زده، مرکز هماهنگی کشیک امداد استان با هماهنگی سازمان امداد و معاونت درمان و توانبخشی و استانهای معین نسبت به اعزام نیرو اقدام شد.

وی گفت: در این مانور ۲تیم از استان اصفهان، ۲تیم از استان‌های مرکزی و یزد و همچنین یک تیم از مرکز استان چهار محال و بختیاری برای امدادرسانی فرضی و ارائه خدمات به مردم تحت تاثیر زلزله اعزام شدند.

کیانی، هدف از برگزاری این مانور را افزایش آمادگی در زمان بروز حوادث عنوان کرد و گفت: این عملیات تمرینی با هدف ‌سنجش و انسجام آمادگی تیم‌های در مان اضطراری در سطح منطقه و زمان‌های بحرانی برگزار شد.

۶۰۱ هزار ماسک توسط مددجویان کمیته امداد چهارمحال و بختیاری تولید شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۶۰۱ هزار ماسک پارچه‌ای و یکبار مصرف در کارگاه‌های خیاطی کمیته امداد استان تهیه شده است.

علی ملکپور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز کشور به ماسک و لوازم بهداشتی، مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد خمینی(ره) استان برای کمک به‌ سلامت جامعه، از ظرفیت کارگاه‌ها و طرح‌های خوداشتغالی خود برای تهیه ماسک و لباسی بیمارستانی استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۱ واحد تولیدی و خیاطی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان به تهیه ماسک یک‌بارمصرف، پارچه‌ای و لباس بیمارستانی (گان) فعالیت دارند، گفت: در این مدت ۱۵ هزار و ۵۰۰ عدد لباسی بیمارستانی نیز در این کارگاه‌ها تولید شده است.

وی با تاکید بر اینکه این تعداد ماسک و لباس در ۶ کارگاه خیاطی با حضور زنان سرپرست خانوار، ۲ کارگاه خیاطی که زنان و دختران مددجو در آن فعالیت داشتند و سه مرکز نیکوکاری تهیه و توزیع شده است، گفت: ماسکهای تهیه شده در مراکز نیکوکاری به صورت رایگان بین افراد آسیب‌پذیر نیز توزیع شد.

ملکپور اظهارداشت: تعدادی از این ماسک‌ها به صورت رایگان برای توزیع بین اقشار آسیب‌پذیر تهیه و مابقی در مراکز درمانی و داروخانه‌ها این نهاد ماسک‌های تولید شده را در اختیار مراکز بهداشتی، درمانی و اقشار مختلف مردم قرار می دهد.

وی افزود: تا پایان آذرماه امسال زمینه اشتغال یکهزار و ۶۶۳ مددجوی کمیته امداد با دریافت تسهیلات فراهم شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: امسال ۲۶۷ مددجوی تحت حمایت این نهاد با دریافت تسهیلات و راه‌اندازی طرح‌های اشتغال خودکفا و از چرخه حمایت خارج شدند.

به گزارش ایرنا، ۳۹ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۹۰ هزار نفر در استان زیرپوشش خدمات این نهاد حمایتی قرار دارند، که ۶۰ درصد افراد زیرپوشش این نهاد زنان سرپرست خانوار هستند.