زنجان - ایرنا - رییس حوزه هنری استان زنجان گفت: کتاب "قصه‌های حاج بابا" مشتمل بر ضرب‌المثل‌های کهن و بومی که با رویکرد تربیتی و اخلاقی برای گروه سنی کودک و نوجوان، در سال گذشته از سوی حوزه هنری استان زنجان به چاپ رسیده در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

امیر نعمتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حوزه هنری زنجان با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با محتوا و مضامین ضرب‌المثل‌های قدیمی و بومی استان اقدام به چاپ و انتشار کتاب "قصه‌های حاج بابا" کرده است.

وی اظهار داشت: این کتاب شامل ضرب‌المثل‌ها و چکیده سخنان بزرگان و پیشینیان است، که هر کدام از آنها فلسفه و داستان خاصی را با مضامین تربیتی، اخلاقی و هدایتی بیان می‌کند.

نعمتی تصریح کرد: در فضاسازی قصه‌های کتاب "قصه‌های حاج بابا"، سعی بر معرفی ابنیه‌های‌ تاریخی، محله‌ها، صنایع دستی و فرهنگی استان زنجان شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این کتاب در بخش کودک و نوجوان به عنوان اثر شایسته تقدیر در دومین دوره از جایزه کتاب سال زنجان ۹۸ برگزیده شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به حوزه کودک و نوجوان برای دسترسی به کتاب "قصه‌های حاج بابا"، با محتوای ضرب‌المثل‌های کهن و بومی در قالب داستان‌های تصویری؛ می‌توانند به کتابفروشی‌های سطح شهر از جمله "کتابفروشی فرهنگان" واقع در راه‌آهن، "شهر کتاب" مراجعه کنند.