شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در نشست روز چهارشنبه با رییس سازمان برنامه و بودجه، ۶۲۵ میلیارد ریال اعتبار نقدی به طرح‌های عمرانی اولویت‌دار استان اختصاص یافت.

اقبال عباسی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان اعتبار، ۵۰۰ میلیارد ریال به راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد، ۱۰۰ میلیارد ریال به باند دوم محور ارتباطی شهرکرد به بروجن به لردگان، ۱۵ میلیارد ریال برای پرداخت دیون ساختمان بازرسی استان و ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل گلزار شهدای استان اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: در بین طرح‌های مهم و اولویت‌دار استان، طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که بر اساس آن اعتبارات قابل توجهی در سال جاری برای تکمیل و بهره برداری از این طرح اختصاص یافته است.

عباسی تصریح کرد: مجموع اعتبار تخصیص یافته به این طرح در سالجاری سه هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال است که در مقایسه با یک هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته از ابتدای شروع طرح تا پایان سال ۱۳۹۸ از رشد قابل توجهی برخوردار شده و تحرک بسیار خوبی در عملیات اجرایی طرح ایجاد کرده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری به دیگر پیگیری‌های انجام شده در هفته جاری که به همراه تعدادی از مدیران اجرایی استان در نشست با مسئولان ارشد کشوری انجام شد اشاره کرد و گفت: پیگیری مصوبات سفر مسوولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشی از جمله این برنامه‌ها بود که با موافقت معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۱۰ میلیارد تومان به سهم تسهیلات اشتغال روستایی استان اضافه شد.

عباسی خاطرنشان کرد: همچنین برای اتمام سه طرح هتل روستای ده‌چشمه، هتل سیاسرد بروجن و هتل روستای فیل‌آباد در حوزه گردشگری حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

وی ادامه داد: برای تکمیل کارخانه آب معدنی «سالداران» واقع در روستای راستاب شهرستان فارسان ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است که ۱۵ میلیارد تومان از این تسهیلات از محل تسهیلات اشتغال روستایی و پنج میلیارد تومان نیز از منابع داخلی بانک توسعه تعاون تامین می‌شود.

عباسی با اشاره به طرح‌های پیش‌بینی شده برای دانشگاه علوم پزشکی استان نیز اظهار داشت: این طرح‌ها شامل تکمیل طرح توسعه بیمارستان هاجر شهرکرد، احداث خوابگاه دانشجویی و احداث ساختمان بانک رفاه دانشگاه و پارکینگ در ستاد دانشگاه واقع در خیابان کاشانی است که مقرر شد با سرمایه‌گذاری بانک رفاه کارگران اجرایی و عملیاتی ‌شود و همچنین با تامین اعتبار توسط بانک رفاه کارگران، ۲ باب خانه بهداشت و سه باب مدرسه در مناطق محروم استان احداث می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری از احداث ۲ واحد گاوداری ۶ هزار راسی در شهرستان‌های کیار و لردگان توسط شرکت سرمایه‌گذاری شستا خبر داد و گفت: همچنین یک سرمایه‌گذار برای احداث یک واحد کارخانه لبنیات با ظرفیت ۶۰۰ تن و یک واحد دام سبک ۱۰ هزار راسی در استان اعلام آمادگی کرده است که مقرر شد زیرساخت‌های لازم جهت اجرای این طرح‌ها فراهم شود.

عباسی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات بهتر به افراد تحت پوشش، چند پروژه درمانی در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌کند، تصریح کرد: مقرر شد این سازمان سه درمانگاه در شهرهای اردل، شلمزار و سامان احداث و یک دستگاه ام آر آی در سال ۱۴۰۰ به بیمارستان امام علی (ع) فرخشهر اختصاص دهد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای احیای واحد بروجن خودرو در شهرستان بروجن، عنوان کرد: مقرر شد یک سرمایه‌گذار از بخش خصوصی برای احیای مجدد این واحد اقدامات لازم را انجام دهد.

عباسی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد معاونت اشتغال و توسعه کار آفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتبار لازم برای احداث ناحیه صنعتی بادام واقع در شهرستان سامان و همچنین ۱۰ پروژه زنجیره تولید برای شهرستان های ده گانه استان را از محل تسهیلات ارزان قیمت و روستایی تامین کند.