شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با تاکید بر مصرف بهینه برق در همه بخش‌ها گفت: کشاورزان کم‌مصرف با رعایت اوج مصرف، از برق رایگان بهره‌مند می‌شوند.

مجید فرهزاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: هم‌اکنون سه هزار و ۳۹۵ حلقه چاه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری برق‌دار شده است که بیش از ۵۱ میلیون کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند و میزان مصرف مشترکان برق کشاورزی در این استان را افزون‌بر ۳۱ درصد از اوج مصرف استان است.

فرهزاد تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، کشاورزان در صورت رعایت پیک مصرف برق در چاه‌های آب از ساعت ۱۲ تا ۱۷ می‌توانند از معافیت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان مانند رایگان شدن برق در ساعاتی از روز برخوردار شوند.

وی دوره همکاری این طرح از ۱۰ مردادماه تا ۱۵ شهریورماه سال‌جاری دانست و یادآور شد: به‌همین منظور مشترکان باید در ساعت اوج مصرف برق، مدیریت مصرف برق اعمال تا بتوانند در بقیه ساعات شبانه‌روز از طرح برق رایگان استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بر این اساس کشاورزان در صورت صرفه‌جویی پنج ساعته در مصرف برق می‌توانند از ۱۹ ساعت برق رایگان در شبانه‌روز برخوردار شوند.

وی مشارکت کشاورزان در اجرای این طرح را باعث تامین برق پایدار و مطمئن دانست و گفت: رعایت نشدن سهمیه مدیریت مصرف برق در چهارمحال و بختیاری باعث اعمال خاموشی‌های اضطراری در فصل گرم سال می‌شود.

فرهزاد تاکید کرد: مصرف برق در ساعات اوج می‌تواند هزینه‌ها را تا یک چهارم کمتر کند و کشاورزانی که در این طرح شرکت کنند شامل اعمال خاموشی‌های اضطراری ناشی از کمبود نیرو نخواهند شد.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۶۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات در حوزه کشاورزی چهارمحال و بختیاری فعال است.

برچسب‌ها