یزد- ایرنا- فرماندار مهریز گفت: مشارکت حداکثری و رای بالای مردم در انتخابات پیش رو موجب خنثی شدن تهدیدها و تحریم‌های دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی است .

به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی یکشنبه شب در جمع اعضای هیات های اجرایی و نظارت انتخابات شهرستان افزود: هر فردی در صدر قوه مجریه قرار گیرد اگر با رای بالا انتخاب شود به خاطر برخورداری از پشتوانه حمایت های مردمی، بهتر می‌تواند در مسیر کمک به توسعه کشور و مقابله با توطئه‌های اقتصادی  اقدام کند.

وی با بیان اینکه در این شهرستان تمامی عوامل انتخابات با همکاری هم در چارچوب مقررات وظایف تعریف شده را انجام می‌دهند، ادامه داد: فعالیت در مسیر مقررات برای برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و قانونمند جزو اهداف اصلی همه دست‌اندرکاران است و تاکنون طبق روشمار ابلاغی این کار صورت گرفته است .

فرماندار مهریز اظهارکرد: باید همه مسوولان با برنامه‌ریزی و جدیت برای فراهم  سازی زمینه مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای باشند و این امر با درایت و هوشیاری مردم فداکار در ۲۸ خردادماه امسال در شهر و مناطق روستایی منطقه به نحو مناسب اتفاق می‌افتد .

زارع زاده مهریزی گفت: انتخابات یک فرصت برای نشان دادن همبستگی ملی و مردم سالاری دینی است و نتیجه آن هرچه باشد به نفع مردم و کشور است و اساس آن همان حضور گسترده آحاد مردم  در روز رای‌گیری و مشارکت بالا در این عرصه مهم است .

همچنین محمدجواد برزگر منشادی رییس ستاد انتخابات مهریز گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور و گسترده در ۲۸ خرداد ماه جاری در شهرستان با همکاری هیات نظارت و بازرسی صورت گرفت و همه بر اساس مقررات وظایف خود را در شهر و روستاهای بخش مرکزی انجام می‌دهند.  

به گزارش ایرنا،انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

در یزد  ۲۴ شورای اسلامی شهر و ۳۹۷ شورای روستایی وجود دارد که ۲۳ شورای آن پنج عضو دارد و در هریک از ۳۷۴ شورا هم سه نفر عضویت دارند.

 مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.