سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: ۱۰ هزار و ۹۰۶ رای اولی ۲۸ خرداد با حضور در پای صندوق‌های رای جشن تکلیف سیاسی را به نمایش خواهند گذاشت.

سید عباس دانایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: از مجموع ۱۰ هزار و ۹۰۶ رای اولی در استان واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۴۰۰، پنج‌هزار و ۳۳۷ دختر و ۵ هزار و ۵۶۹ پسر هستند. 

وی اضافه کرد: در استان سمنان برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تعداد ۵۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر واجد شرایط رای دادن وجود دارد که از این تعداد ۲۶۲ هزار و ۸۱۷ نفر مرد و ۲۵۶ هزار ۷۲۳ نفر زن هستند.

وی بیان کرد:  انتخابات زمان حضور مردم ایران در تعیین سرنوشت خود است پس باید با بصیرت در این همایش سیاسی حضور پیدا کنند و با انتخاب فرد اصلح در ترسیم آینده روشن برای کشور سهیم باشند.

دانایی اظهار داشت: بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰ روز تصمیم گیری ملت ایران برای راهیابی افراد به مدت چهار سال به کرسی ریاست جمهوری است پس باید آگاهانه تصمیم گرفت تا افراد توانمند ، صادق، برنامه محور، کارآمد، مردم‌دار، باایمان ، شجاع و فرزانه انتخاب شوند.

 وی یادآور شد: ۷۷۹ شعبه اخذ رای در بیست و هشتم خرداد برای حضور پرشور مردم پای صندوق رای در استان سمنان پیش‌بینی شده که از این تعداد ۴۸۳ شعبه اخذ رای شهری و ۲۹۶ شعبه اخذ رای روستایی است.

 مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و دبیر ستاد انتخابات استان سمنان بیان کرد: تنها در شهر سمنان انتخابات شورای اسلامی شهر به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور ۷۷۹ رابط بهداشتی در شعبه‌های اخذ رای استان سمنان با هدف نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا و مراقبت از سلامت رای دهندگان پیش‌بینی شده است.

دانایی اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر در رده‌های مختلف اجرایی شامل هیات‌های اجرایی و بازرسی، ستاد انتخابات، نمایندگان فرماندار، نیروی انتظامی، اعضای شعبه‌ها، کاربران، رانندگان و نیروهای خدماتی برای برگزاری انتخابات سالم در شهرستان سمنان مشارکت می‌کنند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: حضور حماسی مردم در صحنه  انتخابات ناامیدی دشمنان را رقم می‌زند و نقشه های شوم آنان را خنثی می سازد  بر این اساس انتظار می‌رود آحاد جامعه همچون گذشته با مشارکت حداکثری در انتخابات در تعیین سرنوشت کشور خود سهیم باشند و سیلی محکم بر دشمنان بزنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد برگزار می شود و متولدین ۲۸ خرداد ۱۳۸۲ و قبل از آن می توانند در انتخابات رای بدهند.

میزان مشارکت مردم استان سمنان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸۰.۴ درصد و در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ۷۵.۴ درصد بود.

میزان مشارکت مردم استان در ۳۶ دوره برگزاری انتخابات، به جز انتخابات میان‌دوره‌ای، ۷۲.۵ درصد بود.

برچسب‌ها