سمنان- ایرنا- معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان سمنان با اشاره به افزایش چهار برابری تقاضای تدریس در این حوزه علمیه گفت: استادانی که خواستار تدریس در مدارس علمیه خواهران استان هستند، از لحاظ علمی و مهارتی ارزیابی شدند.

به گزارش ایرنا، راضیه علی‌پوری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران تعداد متقاضیان تدریس در حوزه علمیه خواهران این استان در سال گذشته را هفت نفر عنوان و بیان کرد: تعداد متقاضیان مذکور امسال با افزایش چهار برابری به ۲۴ نفر افزایش یافت که تنها یک نفر از این استادان مرد است.
وی با اشاره به ضرورت ارزیابی سطح علمی و مهارتی این استادان، ادامه داد: ارزیابی استادان خواستار تدریس روزهای یکشنبه و دوشنبه ۳۰ و ۳۱ خرداد برگزار شد.
علی‌پوری گفت: ارزیابی علمی و مهارتی استادان به منظور بهره‌مندی از دانش‌آموختگان مستعد و توانمند در عرصه تدریس انجام می‌گیرد.
وی مقطع تقاضای تدریس در حوزه‌های علمیه خواهران استان سمنان را سطح ۲ (کارشناسی) معرفی کرد.
تامین استاد مورد نیاز برخی مدارس، تکمیل گرایش و افزایش  مجوز تدریس از دیگر اهداف ارزیابی مذکور است که معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان سمنان به آن اشاره کرد.
این مقام مسوول، اضافه کرد: حجت الاسلام والمسلمین مهدی نجم، مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان و حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد سعدی، استاد حوزه و دانشگاه، ارزیابی امسال داوطلبان تدریس سطح ۲ مدارس را به عهده داشتند.
وی گفت: متقاضیان تدریس در گرایش های مختلف ادبیات عرب، فقه و اصول، علوم قرآن، علم حدیث، تاریخ، فلسفه و منطق، عقاید و کلام، زن دراسلام و اخلاق مورد ارزیابی قرار گرفتند.
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان سمنان اظهار داشت: افراد مذکور، دانش آموختگان سطح سه حوزه های علمیه خواهران(کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاهی) هستند.
وی با اشاره به اینکه داوطلبان پس از طی مراحل ارزیابی و تایید نهایی، مجوز تدریس‌شان در سامانه اساتید ثبت می‌شود، ابراز داشت: پذیرفتگان نهایی به منظور تدریس به مدارس علمیه خواهران معرفی خواهند شد.
تعداد کل اساتید حوزه علمیه خواهران استان سمنان ۱۸۰ نفر است.