۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 84385987
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقاضای تدریس در حوزه علمیه خواهران سمنان چهار برابر شد

سمنان- ایرنا- معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان سمنان با اشاره به افزایش چهار برابری تقاضای تدریس در این حوزه علمیه گفت: استادانی که خواستار تدریس در مدارس علمیه خواهران استان هستند، از لحاظ علمی و مهارتی ارزیابی شدند.

به گزارش ایرنا، راضیه علی‌پوری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران تعداد متقاضیان تدریس در حوزه علمیه خواهران این استان در سال گذشته را هفت نفر عنوان و بیان کرد: تعداد متقاضیان مذکور امسال با افزایش چهار برابری به ۲۴ نفر افزایش یافت که تنها یک نفر از این استادان مرد است.
وی با اشاره به ضرورت ارزیابی سطح علمی و مهارتی این استادان، ادامه داد: ارزیابی استادان خواستار تدریس روزهای یکشنبه و دوشنبه ۳۰ و ۳۱ خرداد برگزار شد.
علی‌پوری گفت: ارزیابی علمی و مهارتی استادان به منظور بهره‌مندی از دانش‌آموختگان مستعد و توانمند در عرصه تدریس انجام می‌گیرد.
وی مقطع تقاضای تدریس در حوزه‌های علمیه خواهران استان سمنان را سطح ۲ (کارشناسی) معرفی کرد.
تامین استاد مورد نیاز برخی مدارس، تکمیل گرایش و افزایش  مجوز تدریس از دیگر اهداف ارزیابی مذکور است که معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان سمنان به آن اشاره کرد.
این مقام مسوول، اضافه کرد: حجت الاسلام والمسلمین مهدی نجم، مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان و حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد سعدی، استاد حوزه و دانشگاه، ارزیابی امسال داوطلبان تدریس سطح ۲ مدارس را به عهده داشتند.
وی گفت: متقاضیان تدریس در گرایش های مختلف ادبیات عرب، فقه و اصول، علوم قرآن، علم حدیث، تاریخ، فلسفه و منطق، عقاید و کلام، زن دراسلام و اخلاق مورد ارزیابی قرار گرفتند.
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان سمنان اظهار داشت: افراد مذکور، دانش آموختگان سطح سه حوزه های علمیه خواهران(کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاهی) هستند.
وی با اشاره به اینکه داوطلبان پس از طی مراحل ارزیابی و تایید نهایی، مجوز تدریس‌شان در سامانه اساتید ثبت می‌شود، ابراز داشت: پذیرفتگان نهایی به منظور تدریس به مدارس علمیه خواهران معرفی خواهند شد.
تعداد کل اساتید حوزه علمیه خواهران استان سمنان ۱۸۰ نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha