همدان- ایرنا- مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: میزان مصرف سوخت گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) استان در سه ماه نخست امسال ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

«امین روستایی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه ماه نخست سال جاری، بیش از ۴۲ میلیون و ۳۲۲ هزار متر مکعب سوخت سی ان جی در همدان مصرف شده، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳۷ میلیون و ۹۲  هزار متر مکعب بود.

وی با اشاره به اینکه استان همدان ۴۷ جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) دارد، اظهار داشت:  این رقم خبر از افزایش پنج میلیون و ۲۳۰ هزار مترمکعبی گاز طبیعی فشرده (cng) در بخش حمل و نقل استان همدان را می‌دهد.

روستایی عنوان کرد: با مصرف این میزان سوخت پاک، سال گذشته نزدیک به ۳۸ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته نزدیک به هشت میلیارد و ۱۴ میلیون متر مکعب گاز طبیعی فشرده (سی. ان. جی) در کشور مصرف شد که به نسبت رقم مصرفی منطقه، سهم استان همدان از مصرف کل کشور به بیش از ۲ درصد رسیده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان خاطرنشان کرد: پس از مقایسه میزان مصرف ۹۳ روز نخست ازسال ۱۴۰۰ با همین مدت در سال ۱۳۹۹، شاهد افزایش ۱۴ درصدی مصرف گاز طبیعی فشرده در بخش حمل و نقل هستیم.

روستایی افزود: از ۲۶۴ نازل عرضه سوخت گاز سی ان جی در جایگاه های عرضه منطقه، هم اکنون ۲۳۶ نازل فعال و مابقی در حالت رزرو و آماده به کار هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در ۴۷ جایگاه منطقه همدان سوخت سی ان جی عرضه می شود که از این تعداد ۲۵ جایگاه تک منظوره (سی.ان.جی) و ۲۲ جایگاه ۲منظوره (فرآورده مایع و سی.ان.جی) است.

وی تاکید کرد: نقش پررنگ طرح گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی و به تازگی خودروهای اینترنتی و آژانس که وزارت نفت هزینه های آن را پرداخت می‌کند در ترویج و گسترش استفاده از سوخت سی ان جی مشهود است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان ادامه داد: این اقدام ارزشمند ضمن کاهش هزینه های خانوار و سبد اقتصادی استفاده کنندگان، مزایای زیست محیطی بسیاری نیز به دنبال دارد.  

روستایی تصریح کرد: روند رو به افزایش گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی تاکسی و وانت بار که این روزها سرعت بهتری به خود گرفته بخش حمل و نقل را بیش از پیش به سمت مصرف این سوخت هدایت می کند.

استان همدان ۴۷ جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده(سی ان جی) دارد.