تهران- ایرنا- ۵۹۳ اثر تصویرگری و ۴ مقاله و پایان نامه در اولین «جشنواره تصویرگری جلد کتاب های درسی دوره ابتدایی» به دبیرخانه این جشنواره رسید.

به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی دوره ابتدایی فروردین ۱۴۰۰ با هدف ارتقای جایگاه تصویرگری آموزشی، تربیتی و نقش مؤثر آن در نظام تعلیم وتربیت، تحول و ارتقای فرهنگی، هنری و محتوایی جلد کتاب‌های درسی، شناسایی تصویرگران خلاق، توانمند، متعهد و مشارکت حداکثری آنان در حوزه کتاب‌های درسی، جلب نظر هنرمندان و تصویرگران به مسائل آموزشی و تربیتی و به‌روزرسانی تصاویر با رویکرد خلاقانه آغاز به کار کرد.

بر اساس گزارش دبیرخانه این جشنواره، تعداد ۳۸۹ هنرمند تا پایان تیرماه ثبت نام و اقدام به ارسال اثر کردند که در مجموع تعداد ۵۹۳ اثر تصویرگری و چهار مقاله و پایان نامه به دبیرخانه جشنواره تصویرگری جلد کتاب های درسی دوره ابتدایی، ارسال شد.

در بخش تفکر و پژوهش ۱۲ اثر، علوم تجربی ۱۱۳ اثر، ریاضی ۸۲ اثر، فارسی (بخوانیم) ۱۳۶ اثر، فارسی (بنویسیم) ۳۷ اثر، قرآن کریم ۴۹ اثر، کار و فناوری ۸ اثر، مطالعات اجتماعی ۳۱ اثر، هدیه های آسمان ۴۳ اثر، مقاله و پایان نامه چهار اثر دریافت شد و ۷۸ اثر نیز جزو آثار مردودی است.

در حال حاضر آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره روند تفکیک، کدگذاری و آماده سازی را برای انتخاب و داوری پشت سر می گذارند. انتخاب و داوری آثار طی دو مرحله و از هفته سوم مرداد ماه اجرا و نتیجه اعلام خواهد شد، اما پیش بینی می شود به دلیل شیوع ویروس کرونا مدت زمان داوری طولانی تر از گذشته باشد.