۴۲ برگزیده جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی معرفی شدند

تهران- ایرنا- دبیر جشنواره تصویرگری جلد کتاب های درسی دوره ابتدایی گفت: ۴۲ هنرمند از میان ۳۸۹ هنرمندی که آثار خود را به دبیرخانه در جشنواره تصویرگری جلد کتاب های درسی ارسال کردند، برگزیده شدند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، مجید ذاکری روز یکشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره تصویرگری جلد کتاب های درسی افزود: ۵۹۳ اثر از ۳۸۹ هنرمند به دبیرخانه جشنواره ارسال و به صورت آنلاین داوری شد و در نهایت ۲۰۳ اثر به مرحله نهایی راه یافت.

وی افزود: تمام آثار راه یافته به مرحله دوم در سایت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی قرار  گرفت و با در نظر گرفتن امکان رای مردمی این امکان فراهم شد که آثار منتخب مردمی نیز شناخته شود.

دبیر جشنواره تصویرگری جلد کتاب های درسی دوره ابتدایی ادامه داد: طرح اولین جشنواره پس از نیاز سنجی و آسیب سنجی و با تایید رییس سازمان پژوهش در زمستان ۹۹ وارد مرحله اجرایی شد.

ذاکری یادآور شد: شورای سیاست گذاری با همراهی و همکاری انجمن تصویرگران، بسیج هنرمندان و طراحان گرافیک و جمعی از کارشناسان تشکیل شد و در بهار ۱۴۰۰ با انتشار یک فراخوان کار خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای اولین بار و با رویکرد جدید تاکید بر تصویرگری کتاب درسی اتفاق افتاد، گفت: سازمان پژوهش از سال ۸۳ تا ۸۶ سه دوره تصویرگری با تاکید بر متون کتاب برگزار کرد که آثار آن دوره هنوز هم در کتاب های درسی وجود دارد.

ذاکری خاطرنشان کرد: اهمیت این دوره از جشنواره تمرکز بر تصویرگری مناسب در جلد کتاب های درسی است که شناسایی هنرمندان علاقه مند و جلب توجه هنرمندان از اهداف اصلی این جشنواره محسوب می شود.

آیین اختتامیه اولین جشنواره تصویرگری جلد کتابهای درسی با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
در سینما فلسطین در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha