بندرعباس- ایرنا- همزمان با آغاز ماه محرم، ۷۲ آشپرخانه اطعام حسینی با هدف کمک به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر از کرونا در سراسر هرمزگان راه اندازی شد.

نماینده ولی فقیه درهرمزگان روز چهارشنبه در حاشیه آغاز بکار آشپرخانه اطعام حسینی در بندرعباس گفت: پویش اطعام و احسان حسینی در استان از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر به مدت ۲ ماه ادامه می‌یابد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده افزود: هر روز ۳۰ هزار پخت در آشپزخانه‌های اطعام حسینی پخت می‌شود و بین به خانه‌های مستمندان، نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع می شود.
وی با اشاره به اینکه ۲۰ آشپرخانه مربوط به شهر بندرعباس است، بیان داشت: راه اندازی آشپرخانه حسینی به همت کمیته امداد صورت گرفته است که از مردم هم انتظار می‌رود در این کار خداپسندانه سهیم باشند.
امام جمعه بندرعباس اظهارامیدواری کرد: که تعداد آشپزخانه‌های اطعام حسینی با حمایت‌های مردمی و افراد نیکوکار تا پایان ماه صفر به ۲ برابر افزایش یابد.
یک میلیون دست غذای گرم بین نیازمندان هرمزگان توزیع می‌شود
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان نیز گفت: از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر بیش از یک میلیون دست غذای گرم طبخ و بین خانواده های نیازمند تحت حمایت این نهاد و اقشار آسیب پذیر از کرونا توزیع می‌شود.
جلیل تراهی افزود: پویش اطعام حسینی در قالب تهیه، طبخ و توزیع غذای گرم، بسته‌بندی و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی میان نیازمندان با مشارکت هیات‌های عزاداری، حسینیه‌ها، مساجد، دفاتر ائمه جماعات، موسسه های خیریه و کمک‌های مردم نیکوکار استان هرمزگان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.
وی بیان داشت: از مردم خیر و نیکوکار هرمزگان انتظار داریم که نذرهای خود را از طریق کد دستوری *۰۸۷۸۸*۰۷۶# به مراکز نیکوکاری، هیات‌های مذهبی و گروه‌های جهادی تقدیم کنند تا بتوانیم هرچه بهتر و بیشتر در ماه پرخیر و برکت محرم و صفر در خدمت خانواده های نیازمند استان باشیم..
 هم اکنون ۸۵ هزار خانوار برابر با ۲۱۶ هزار نفر جمعیت تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان هستند.