سنندج - ایرنا - در قالب طرح شمیم حسینی و از محل موقوفات کردستان، توزیع سه هزار بسته معیشتی و لوازم التحریر در سطح استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در کردستان روز یکشنبه در برنامه سراسری شمیم حسینی که با حضور مسوولین کشوری به صورت آنلاین و مسوولان استانی در حسینیه سنندج برگزار شد، اقدامات اوقاف در خدمت رسانی به محرومات را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: در ایام کرونا زحمات و اقدامات اوقاف در تهیه و توزیع بسته های معیشتی از محل موقوفات استان قابل تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی افزود: اقدامات خوبی از ابتدای شیوع ویروس کرونا از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شده و امیدواریم در ادامه نیز شاهد همیاری و حمایت موقوفات استان از مردم مناطق کم برخوردار جامعه باشیم.

سنت حسنه وقف نقش مهمی در محرومیت زدایی در جامعه دارد

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز وقف را یک سنت حسنه با سابقه طولانی در کشور دانست و گفت: سابقه وقف در کشور به پیش از اسلام  بر می‌گردد به صورتیکه مردم همواره اموال خود را برای کمک به محرومین وقف می کردند.

محمد ابراهیم زارعی افزود: اجرای امینانه نیت واقفین می‌تواند نقش مهمی در تاثیر گذاری هر چه بیشتر وقف در کمک به محرومین داشته باشد.

وی اظهار داشت: اقدامات اوقاف در حوزه اجرای امینانه نیت واقفین بر اساس نظر واقف قابل تقدیر است و امیدواریم همواره شاهد برگزاری چنین برنامه هایی در سطح استان باشیم.

۳۲ هزار بسته معیشتی در مناطق محروم توزیع شد

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان نیز گفت: در راستای اجرای امینانه نیت واقفین خیر اندیش استان و پیرو تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص  اهتمام به کمک به محرومین در ایام کرونا از ابتدای شیوع ویروس ۳۲ هزار بسته معیشتی ،۴۰ دستگاه خیاطی  و ۳۱ سری جهیزیه بین مناطق محروم توزیع شده است.

حجت‌الاسلام محمد کاروند افزود: از امروز نیز به مدت ۱۰ روز درقالب طرح شمیم حسینی سه هزار بسته معیشتی و لوازم التحریر در مناطق محروم استان توزیع خواهد شد و همچنین در قالب این طرح به ۲۰۶ هیات مذهبی  در استان از محل موقوفات منطبق کمک شده است.
 

منبع: Abcnews