۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۵
کد خبر: 82169813
T T
۰ نفر

مديركل جديد اوقاف و امور خيريه كردستان معرفي شد

۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۵
کد خبر: 82169813
مديركل جديد اوقاف و امور خيريه كردستان معرفي شد

سنندج- ايرنا- آيين معارفه مديركل جديد اوقاف و امور خيريه كردستان روز يكشنبه با حضور نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور و جمعي از مسئولان استاني در مجتمع نور سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين آيين با تقدير از خدمات سلمان روحي مديركل سابق اوقاف و امور خيريه كردستان، مصطفي نوروزي به عنوان مديركل جديد اوقاف استان معرفي شد.
مديركل سابق اوقاف و امور خيريه كردستان در اين آيين با بيان اينكه استان كردستان يكي از استان هاي پيشرو در امور خير و عام المنفعه است گفت: هم اكنون 680 واقف در سطح استان وجود دارد كه 16 نفر از اين تعداد را بانوان تشكيل داده اند.
سلمان روحي با اشاره به وجود هزار و 840 موقوفه و 16 هزار و 745 رقبه در سطح استان افزود: بيش از 90 درصد موقوفات ما در استان با نيت مساجد است.
به گفته وي هم اكنون دو هزار و 50 مسجد و 106 مكان مذهبي اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و چهار قرآن تاريخي در سطح استان كردستان وجود دارد.
مديركل سابق اوقاف و امور خيريه كردستان در ادامه اظهار كرد: در طول سه سال گذشته فعاليت هاي خوبي در زمينه موقوفات در سطح استان انجام شده است كه تكميل و بهره برداري از پروژه هاي مصوب سفر رهبري از جمله اين فعاليت ها است.
وي بهره برداري از پروژه معدن موقوفه سنگ آهن سقز، بهره برداري از جايگاه سوخت دو منظوره قرآن و عترت در سنندج، برگزاري طرح مودت در حمزه عرب بيجار و تعيين تكليف بيش از 19 هزار هكتار از اراضي اختلافي با منابع طبيعي از ديگر فعاليت هاي انجام شده است.
روحي افزود: همچنين در اين مدت فعاليت هاي ديگري همانند طرح گردشگري مذهبي، طرح تربيت حافظان قرآن كريم، مراسم جزء خواني قرآن و جشنواره ملي وقف چشمه هميشه جاري انجام و با استقبال خوبي روبرو شده است.
مديركل جديد اوقاف و امور خيريه كردستان نيز در اين آيين گفت: توسعه موقوفات و در راس آن احياي موقوفات، حفظ نيات واقفان، تلاش براي ايجاد وقف هاي جديد و اجراي امينانه نيات واقفين از جمله مواردي است كه در راس برنامه هايم قرار خواهم داد.
مصطفي نوروزي افزود: استان كردستان در صورت احياي موقوفات و احقاق حقوق حقه موقوفات مي تواند جايگاه خوبي از لحاظ جايگاه موقوفات و در آمدزايي براي استان و كشور داشته باشد.
وي اظهار اميدواري كرد با كمك مردم و مسئولان بتوانيم در راستاي اجراي امينانه نيات واقفين بيش از گذشته تلاش كرده و فرهنگ سازي هاي لازم را در زمينه ترويج اين سنت حسنه انجام دهيم.
7348/1904