بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: آمار بستری‌های روزانه مبتلایان استان به کرونا که در ۲ ماه گذشته سه رقمی بود هم اکنون ۹۵ نفر ثبت شده و این وضعیت امیدوار کننده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سیداحمد هاشمی روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و هم اینک ۶۳۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه اینک روند مبتلایان کرونایی در استان سیر نزولی خود را طی می کند، گفت: اگرچه میزان فوتی های در استان همچنان ۲ رقمی است ولی با این وجود این میزان فوتی نسبت به میانگین کشوری پایین است.

هاشمی افزود: همچنین موارد فوتی، در استان، بیمارانی هستند که یا در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند و یا دیرتر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

واکسینه شدن ۳۶ درصد جمعیت هدف

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: از ابتدای آغاز طرح ملی واکسیناسیون کرونا تاکنون، ۳۰۴ هزار و ۷۴۵ دُز واکسن کرونا دریافت و ۲۷۴ هزار دُز آن تزریق شده است.

وی افزود: از ۲۷۴ هزار دُز، ۱۹۲ هزار دُز در نوبت اول و ۸۱ هزار دُز نیز در نوبت دوم تزریق شده است.

هاشمی با اشاره به بالا بودن میزان واکسیناسیون در استان نسبت به میانگین کشوری، تصریح کرد: با این وجود همچنان سرعت واکسیناسیون در روستاهای استان به کندی است که برای سرعت بخشی نیازمند همکاری بیشتر دهیارها هستیم.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، فاروج، گرمه، جاجرم در وضعیت قرمز و شهرستان های مانه و سملقان و  رازوجرگلان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته است.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.