۵۳درصد جمعیت هدف در خراسان شمالی واکسینه شدند

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون تاکنون، ۵۳درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان علیه کرونا واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سیداحمدهاشمی روز شنبه در نشست استانی مقابله با کرونا در خراسان شمالی اظهار داشت: تاکنون ۴۰۷ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است که از این تعداد ۲۸۹ هزار مربوط به دُز اول و حدود ۱۲۸ هزار دُز نیز مربوط به تزریق مرحله دوم واکسیناسیون است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون با روند خوبی در حال انجام است، گفت: اگرچه روزانه به طور میانگین باید یک درصد جمعیت هدف علیه کرونا واکسینه شوند ولی در استان این میزان در برخی از روزها به ۱.۵ درصد نیز رسیده است به گونه ای که هم اینک ۸۰ درصد جمعیت هدف در شهرستان گرمه علیه کرونا واکسینه شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان افزود: با این وجود هنوز سرعت واکسیناسیون در برخی از روستاهای استان پایین است که برای شتاب بخشی به این بخش، نیروهای بهداشتی با همکاری بسیج در حال مراجعه به در خانه ها هستند.

هاشمی با بیان اینکه میزان تست های مثبت به ۲۲ درصد رسیده است، تصریح کرد: گرچه هفته گذشته، روزانه به طور میانگین سه الی چهار نفر فوتی کرونایی در استان ثبت می شد اما، شاهد روندی نزولی و ثابتی در میزان مبتلایان بودیم که حفظ این روند ثابت بی تردید در رعایت مستمر شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نیز سه نفر دیگر هم فوت و ۸۶ نفر مبتلای جدید به کرونا بستری شدند و هم اینک ۳۶۶ نفر در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان بستری هستند.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان،گرمه، جاجرم در وضعیت نارنجی (پرخطر) و فاروج، رازوجرگلان نیز در وضعیت زرد قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha