مشهد- ایرنا- رییس اداره تعاون روستایی تایباد گفت: در سال زراعی جاری و در فصل خرید گندم، هزار و ۲۲ تن از این محصول از کشاورزان این شهرستان در شرق خراسان رضوی خریداری شد.

سید ابوالفضل اسلامی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال خرید تضمینی گندم در تایباد در یک مرکز انجام شد که ارزش آن بیش از ۵۱ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: سالانه بیش از ۲۲ هزار تن گندم برای تامین آرد ۲ شهرستان تایباد و باخرز مورد نیاز است که از این میزان ۱۵ هزار تن در این شهرستان تأمین شده و کسری آن از شهرستان های همجوار تأمین می گردد.

رییس اداره تعاون روستایی تایباد با بیان اینکه هر کیلو گندم معمولی امسال ۵۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری شد گفت: شهرستان تایباد با سطح زیر کشت ۱۴ هزار هکتار گندم و جو به عنوان یکی از قطب های کشت غلات در استان خراسان رضوی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه گندم خریداری شده از کشاورزان تایباد تحویل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خرسان رضوی شده است افزود: باتوجه به خشکسالی سال جاری و در راستای حمایت از دامداران در پنج ماه نخست امسال پنج هزار و ۸۳۶ تن انواع نهاده های دامی توسط شرکتهای تعاونی روستایی به صورت یارانه ای و به ارزش ۲۱۷ میلیارد و ۱۵۱ میلیون ریال بین دامداران این شهرستان توزیع شد.

اسلامی به خرید تضمینی کلزا برای اولین بار در شهرستان تایباد اشاره کرد و ادامه داد: در سال زراعی جاری ۱۹۱ تن کلزا به ارزش ۲۱ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال از ۲۲ کشاورز کلزاکار این شهرستان به قیمت هر کیلو گرم ۷۱ هزار ریال به صورت مباشرتی و تضمینی خریداری شد.

شهرستان تایباد با ۴۰ هزار هکتار کشتزار بیش از هفت هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دارد، اشتغال ۸۵ درصد جمعیت این شهرستان وابسته به بخش کشاورزی و دامپروی است.

سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.