۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۷:۴۴
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 84469959
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر هزار تن گندم به نرخ تضمینی در تایباد خریداری شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره تعاون روستایی تایباد گفت: در سال زراعی جاری و در فصل خرید گندم، هزار و ۲۲ تن از این محصول از کشاورزان این شهرستان در شرق خراسان رضوی خریداری شد.

سید ابوالفضل اسلامی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال خرید تضمینی گندم در تایباد در یک مرکز انجام شد که ارزش آن بیش از ۵۱ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: سالانه بیش از ۲۲ هزار تن گندم برای تامین آرد ۲ شهرستان تایباد و باخرز مورد نیاز است که از این میزان ۱۵ هزار تن در این شهرستان تأمین شده و کسری آن از شهرستان های همجوار تأمین می گردد.

رییس اداره تعاون روستایی تایباد با بیان اینکه هر کیلو گندم معمولی امسال ۵۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری شد گفت: شهرستان تایباد با سطح زیر کشت ۱۴ هزار هکتار گندم و جو به عنوان یکی از قطب های کشت غلات در استان خراسان رضوی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه گندم خریداری شده از کشاورزان تایباد تحویل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خرسان رضوی شده است افزود: باتوجه به خشکسالی سال جاری و در راستای حمایت از دامداران در پنج ماه نخست امسال پنج هزار و ۸۳۶ تن انواع نهاده های دامی توسط شرکتهای تعاونی روستایی به صورت یارانه ای و به ارزش ۲۱۷ میلیارد و ۱۵۱ میلیون ریال بین دامداران این شهرستان توزیع شد.

اسلامی به خرید تضمینی کلزا برای اولین بار در شهرستان تایباد اشاره کرد و ادامه داد: در سال زراعی جاری ۱۹۱ تن کلزا به ارزش ۲۱ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال از ۲۲ کشاورز کلزاکار این شهرستان به قیمت هر کیلو گرم ۷۱ هزار ریال به صورت مباشرتی و تضمینی خریداری شد.

شهرستان تایباد با ۴۰ هزار هکتار کشتزار بیش از هفت هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دارد، اشتغال ۸۵ درصد جمعیت این شهرستان وابسته به بخش کشاورزی و دامپروی است.

سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha