بجنورد- ایرنا- فرمانده سپاه شیروان گفت: تیم پزشکی تخصصی و عمومی روز پنجشنبه به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به مناطق محروم این شهرستان خراسان شمالی اعزام شدند.

سرهنگ عباسعلی ریحانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تیم پزشکی متخصص متشکل از ۸۰ نفر پزشک است که در محل امام زاده غیبی شیروان مستقر شده و به مردم مناطق محروم این خطه خدمات درمانی رایگان ارائه می دهند.

 وی خاطرنشان کرد: در این کار جهادی تیم های پزشکی اعم از تخصصی و عمومی خدمات پزشکی در حوزه های قلب و عروق، زنان و زایمان، جراحی عمومی، اطفال، دندانپزشکی، پزشک عمومی، شنوایی و بینایی سنج و مشاوره به مردم ارائه می دهند.

ریحانی با بیان اینکه همچنین درمان، ویزیت و تجویز دارو رایگان است اضافه کرد: در کنار این خدمات پزشکی رایگان، واکسن کرونا  هم تزریق می شود.

فرمانده سپاه شیروان گفت: طبق برنامه ریزی ها، مقرر شده در اجرای این طرح بیش از سه هزار نفر از خدمات پزشکی رایگان بهره مند شوند.

ریحانی افزود: امسال با همکاری سپاه و شبکه بهداشت و درمان شیروان، تیم های پزشکی اعزام شده به بیش از پنج هزار نفر از روستاییان محروم بخش قوشخانه این شهرستان خدمات پزشکی درمانی، ویزیت و داروی رایگان ارائه دادند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.