۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۲۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85038373
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۶ گروه جهادی پزشکی به مناطق محروم خراسان‌شمالی اعزام شدند

بجنورد-ایرنا- مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: ۱۳۶ گروه جهادی پزشکی از ابتدای امسال تاکنون با هدف محرومیت‌زدایی و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محروم استان اعزام شدند.

مسعود شمشیریان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تیم ها متشکل از متخصص زنان و زایمان، اطفال، قلب و عروق، پزشک عمومی، مغز و اعصاب، پوست و مو، داخلی و دندانپزشکی است.

به گفته وی؛ ۱۱۱ هزار نفر از مردم این مناطق از خدمات رایگان ویزیت، خدمات پرستاری، مشاوره مامایی، روانشناسی و بسته های بهداشتی و دارو بهره‌مند شدند.

مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی ادامه داد: در این مدت؛ ۱۴۵ ایستگاه سلامت در سطح مناطق محروم استان نیز راه‌اندازی شد که در این ارتباط نیز خدمات کنترل فشارخون، تست قند خون و آموزش های بهداشتی به بیش از هشت هزار نفر ارایه شد.

وی تصریح کرد: همچنین یک تیم درمانی متشکل از پزشک، پرستار، ماما و داروساز جهت ارایه خدمات در اربعین امسال به کربلای معلی اعزام و به ۱۵ هزار نفر خدمات ارایه شد.

شمشیریان گفت: امسال یک درمانگاه سیار تخصصی و عمومی در حصار گرمخان بجنورد در مسیر زائران پیاده ثامن الحجج(ع) به مدت پنج روز راه اندازی شد که به کاروان های پیاده مشهد مقدس در اربعین خدمات داده شد.

وی به طرح نفس جلوگیری از سقط جنین نیز اشاره ای کرد و افزود: تاکنون از ۳۶ سقط جلوگیری شده است و تعداد ۷۵ نفر از ماماهای استان جهت نجات فرزند سالم آموزش دیده اند.

شمشیریان به طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی در این استان با هدف مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: امسال هشت مرکز واکسیناسیون با ۱۱۳ تیم مراقبتی، ۲۱۴ تیم نظارتی و ۵۴۳ تیم حمایتی در این طرح همکاری کردند.

بسیجیان خراسان شمالی در ۲۲ گروه اقشار بسیج سازماندهی شده‌اند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha