شهرکرد -ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری با اشاره به رشادت شهید علی لندی برای نجات جان ۲ نفر دیگر گفت: این شهید ۱۳ ساله درس ایثار و شهادت را در جامعه زنده کرد و نشان داد ایثار و شهادت مختص زمان جنگ نیست.

فرحناز قائدامینی روز چهارشنبه در آیین نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در مدرسه امید شهرکرد همزمان با سراسر کشور افزود: شهید علی لندی نشان داد درس ایثار و گذشتی که در محضر معلمان و اولیا فرا گرفته همه جا خودش را نماین می‌کند و مختص جنگ و جبهه نیست.

به گفته وی، دانش‌آموزان پیرو خط امام به گونه‌ای تربیت شده‌اند که در همه صحنه‌ها با از خودگذشتگی حضور خواهند داشت.

وی افزود: شهید علی لندی، شهید بهنام محمدی و شهید فهمیده سه دانش‌آموز شهید ۱۳ ساله مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی و نظام تعلیم و تربیت هستند و همه مردم به این شهدا افتخار می‌کنند.

قائدامینی اظهار داشت: در روز ۱۳ آبان دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که مدرسه فقط مکانی برای علم آموزی و دانش نیست و باید در مدرسه درس زندگی، خداشناسی و معنویت، گذشت، فداکاری و استکبارستیزی را یاد بگیرند.

وی با بازخوانی حوادث ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شهدا ولی نعمتان ما هستند و هر چه داریم از خون شهداست.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بر ارتقا جایگاه دانش‌آموز،  معلمان و مدرسه تاکید کرد و گفت: دانش‌آموزان باید در مدرسه علاوه بر علم‌آموزی در همه ابعاد شخصیتی نیز رشد کنند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس بعد از ۲ سال تعطیلی گفت: از اول آذرماه حضور بیشتر و کامل دانش‌آموزان را در مدرسه شاهد خواهیم بود و باید تلاش شود تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی  شرایط برای حضور مستمر دانش‌آموزان فراهم شود.

سالانه ۵۰ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت در استان به چاپ می‌رسد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سالانه ۵۰ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت در استان تهیه و به چاپ می‌رسد.

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز از جمله شهید فهمیده و شهید لندی گفت: شهید لندی ادامه‌دهنده یاد شهدای دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس است.

وی اظهار داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس ۳۶ شهید دانش‌آموز در استان داشتیم که بین رده سنی ۱۲تا ۱۵ سال بودند و شهید ظفر خالدی کم سن‌ترین شهید کشور از شهدای دانش‌آموز استان است.

ذوالفقاری به آمادگی این اداره کل برای جمع آوری خاطره، سند و زندگینامه شهدا به خصوص شهدای دانش‌آموز و معلمان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون تدوین دانشنامه و روز شمار جنگ و دفاع مقدس در استان در دست اجراست.

به گزارش ایرنا، همزمان با هشت سال جنگ تحیملی ۲ هزار و ۴۰۰ شهید از استان چهارمحال و بختیاری تقدیم نظام شد.

زنگ استکبارستیزی، به مناسبت روز ۱۳ آبانماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران به دست جوانان دانشجوی انقلابی پیرو خط امام، در مدرسه نواخته می‌شود.