۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۹
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84488041
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مراسم یادبود قهرمان ملی شهید "علی لندی" در شهرکرد برگزار شد

شهرکرد -ایرنا- مراسم یادبود قهرمان ملی شهید " علی لندی " روز چهارشنبه با حضور خانواده شهید لندی و جمعی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری و همکلاسی‌های این شهید، در مدرسه شهید استکی شهرکرد برگزار شد.

علی لندی نوجوان ۱۵ ساله، شهریورماه امسال پس از وقوع آتش‌سوزی در منزل یکی از همسایگان اقوامش در شهر ایذه خوزستان، دل به آتش زد تا ۲ نفری را که میان شعله‌های آتش بودند نجات دهد که در این حادثه دچار سوختگی شدید شد و روز دوم مهرماه براثر جراحت، شهید شد.

علی لندی بخشی از دوران تحصیلی خود را در  مدرسه شهید استکی شهرکرد سپری کرد، جایی که اکنون همکلاسی‌های سابق او، دل‌تَنگش شده‌اند. 

این دانش‌آموز شهید، زمانی که در شهرکرد نیز سکونت داشت در یکی از تیم‌های فوتبال چهارمحال و بختیاری ورزش خود را دنبال می‌کرد.

حالا یک هفته پس از شهادت، دانش‌آموزان همان مدرسه میزبان خانواده علی هستند تا یاد و خاطره  این شهید نوجوان را گرامی بدارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: علی لندی دانش‌آموز ۱۵ ساله با نثار جان خود برای نجات ۲ نفر دیگر ایثار و فداکاری را در کشور زنده کرد .

اقبال عباسی افزود: شهید علی لندی یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز را زنده کرد و با شجاعت، ایثار و فداکاری خود نشان داد که دانش‌آموازن ایران اسلامی همچنان تداوم دهنده راه شهدا و امام شهدا هستند.

به گفته وی، این شهید بزرگوار از حق خود، زندگی و جان و همه چیز خود گذشت تا دیگران را نجات دهد و این ایثار و فداکاری حاصل تعلیم و تربیت صحیح، ایمان قوی، روحیه قوی این شهید ۱۵ ساله است که از کودکی در ذات و وجود این شهید رشد و نمو پیدا کرده است.

یاد شهید علی لندی همیشه در ذهن‌ها زنده خواهد ماند 

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: یاد و خاطره و همچنین ایثار و فداکاری شهید علی لندی همیشه در ذهن‌ها زنده خواهد ماند.

فرحناز قائدامینی افزود: این قهرمان ملی با از خودگذشتگی و ایثارگری خود نشان داد که ایثارگری زمان و مکان و سن و سال نمی‌شناسد.

وی اظهارداشت: دانش‌آموز ۱۵ ساله علی لندی نخستین مدال افتخار دانش‌آموزی کشور را کسب کرد و نامش را بر صفحه تاریخ ایران ماندگار شد.

به گزارش ایرنا، پیکر علی لندی، نوجوان فداکار و از جان گذشته ایذه‌ای عصر شنبه سوم مهرماه در میان استقبال پرشور مردم، در زادگاهش تشییع و در گلزار شهدای روستای بلوطک لندی ایذه به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha