۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84527742
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهید علی لندی درس ایثار و شهادت را زنده کرد

۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۲۹
کد خبر: 84527742
شهید علی لندی درس ایثار و شهادت را زنده کرد

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری با اشاره به رشادت شهید علی لندی برای نجات جان ۲ نفر دیگر گفت: این شهید ۱۳ ساله درس ایثار و شهادت را در جامعه زنده کرد و نشان داد ایثار و شهادت مختص زمان جنگ نیست.

فرحناز قائدامینی روز چهارشنبه در آیین نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در مدرسه امید شهرکرد همزمان با سراسر کشور افزود: شهید علی لندی نشان داد درس ایثار و گذشتی که در محضر معلمان و اولیا فرا گرفته همه جا خودش را نماین می‌کند و مختص جنگ و جبهه نیست.

به گفته وی، دانش‌آموزان پیرو خط امام به گونه‌ای تربیت شده‌اند که در همه صحنه‌ها با از خودگذشتگی حضور خواهند داشت.

وی افزود: شهید علی لندی، شهید بهنام محمدی و شهید فهمیده سه دانش‌آموز شهید ۱۳ ساله مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی و نظام تعلیم و تربیت هستند و همه مردم به این شهدا افتخار می‌کنند.

قائدامینی اظهار داشت: در روز ۱۳ آبان دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که مدرسه فقط مکانی برای علم آموزی و دانش نیست و باید در مدرسه درس زندگی، خداشناسی و معنویت، گذشت، فداکاری و استکبارستیزی را یاد بگیرند.

وی با بازخوانی حوادث ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شهدا ولی نعمتان ما هستند و هر چه داریم از خون شهداست.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بر ارتقا جایگاه دانش‌آموز،  معلمان و مدرسه تاکید کرد و گفت: دانش‌آموزان باید در مدرسه علاوه بر علم‌آموزی در همه ابعاد شخصیتی نیز رشد کنند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس بعد از ۲ سال تعطیلی گفت: از اول آذرماه حضور بیشتر و کامل دانش‌آموزان را در مدرسه شاهد خواهیم بود و باید تلاش شود تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی  شرایط برای حضور مستمر دانش‌آموزان فراهم شود.

سالانه ۵۰ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت در استان به چاپ می‌رسد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سالانه ۵۰ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت در استان تهیه و به چاپ می‌رسد.

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز از جمله شهید فهمیده و شهید لندی گفت: شهید لندی ادامه‌دهنده یاد شهدای دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس است.

وی اظهار داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس ۳۶ شهید دانش‌آموز در استان داشتیم که بین رده سنی ۱۲تا ۱۵ سال بودند و شهید ظفر خالدی کم سن‌ترین شهید کشور از شهدای دانش‌آموز استان است.

ذوالفقاری به آمادگی این اداره کل برای جمع آوری خاطره، سند و زندگینامه شهدا به خصوص شهدای دانش‌آموز و معلمان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون تدوین دانشنامه و روز شمار جنگ و دفاع مقدس در استان در دست اجراست.

به گزارش ایرنا، همزمان با هشت سال جنگ تحیملی ۲ هزار و ۴۰۰ شهید از استان چهارمحال و بختیاری تقدیم نظام شد.

زنگ استکبارستیزی، به مناسبت روز ۱۳ آبانماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران به دست جوانان دانشجوی انقلابی پیرو خط امام، در مدرسه نواخته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha