مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: میزان ابتلا روزانه به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان نسبت به ۱۰ روز گذشته بیش از ۲ برابر افزایش داشته است.

داوود آتشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اوایل آبان ماه جاری آمار مبتلایان روزانه کرونا در سردشت کمتر از ۱۰ نفر بود در حالی که هم اکنون این تعداد به روزانه ۲۰ تا ۳۰ نفر رسیده و موجب شده وضعیت این شهرستان در آخرین رنگ بندی قرمز اعلام شود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۰ نفر در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت بستری هستند که ۱۰ نفر از آنان در بخش آی سی یو بستری بوده و حال مساعدی ندارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار داشت: طی ۲ هفته گذشته پنج نفر از شهروندان بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست دادند که آمار قابل توجهی برای این شهرستان است.

آتشی تاکید کرد: شهروندان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و خودداری از حضور در تجمع‌ها و دورهمی‌های پرخطر دوستانه و خانوادگی، کمک کنند تا از وضعیت قرمز کرونا عبور کنیم.

وی اضافه کرد: عادی انگاری در شرایط فعلی و کم توجهی به موضوع مهم رعایت پروتکل های بهداشتی احتمال بروز پیک ششم شیوع ویروس کرونا را افزایش خواهد داد که نتیجه آن افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ و همچنین مرگ و میر ناشی از آن است.

شهرستان مرزی سردشت که در جوار مرزهای عراق واقع شده است با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت هم اکنون در شرایط قرمز مقابله با کرونا قرار دارد.