سنندج- ایرنا- رییس آموزش و پرورش شهرستان بانه گفت: برای آموزش و یادگیری ریاضی در سطح جهانی نخستین خانه ریاضی در بانه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، اقبال صالحی عصر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بانه با اشاره به مشکلات برخی از دانش آموزان در یادگیری ریاضی اظهار داشت: خانه ریاضی با حضور معلمان و استادان مجرب ریاضی و به منظور توانمندسازی معلمان و آموزش دانش آموزان تشکیل می شود.

وی اضافه کرد: در خانه ریاضی بانه با مدرن سازی آموزش، استعداد دانش آموزان در زمینه ریاضی شناسایی و اختلالات ریاضی درمان می شود که برای اجرای بهتر این خانه در یک کلینیک تخصصی برنامه ریزی شده است.

صالحی با بیان اینکه برای راه اندازی این خانه کمیته های تخصصی و اعضای کمیته ها شناسایی شده ادامه داد: مهمترین فعالیت خانه ریاضی آموزش و پژوهش همگام با شناسایی استعدادهای ویژه و درمان اختلال ریاضی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این خانه عدالت آموزشی است افزود: برای آموزش دانش آموزان هزینه دریافت نمی شود و پرداخت هزینه های آموزشی در توان دانش آموز و به صورت داوطلبانه است و اجباری در پرداخت هزینه نیست.

رییس آموزش و پرورش شهرستان بانه اظهار داشت: آموزش با کمک های داوطلبانه انجام می شود و شرایط برای حضور همه دانش آموزان در این کلاس های آموزشی فراهم می شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۰ معلم برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کردند که در کمیته شناسایی استعدادهای ویژه و تدریس المپیادهای جهانی توانایی معلمان سنجیده می شود که تاکنون سه معلم شرایط لازم را برای تدریس در این کلاس های داشته و انتخاب شدند.

صالحی گفت: شاخص های علمی معلمانی که در خانه ریاضی تدریس می کنند در سطح جهانی است که مهمترین این شاخص های تسلط بر زبان انگلیسی و المپیادهای جهانی داشتن سابقه تحقیقات علمی و پژوهشی است.

وی اظهار داشت: کمیته توانمند سازی معلمان، کمیته دانش آموز محور که شامل ۲ کمیته المپیادهای جهانی و کمیته شناسایی و درمان اختلالات ریاضی، کمیته پژوهشی و نگرشی و تعاملی از جمله کمیته های این خانه است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.