۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۲
کد خبر: 82982512
T T
۰ نفر
كاهش گرایش دانش آموزان به رشته ریاضی نگران كننده است

اصفهان - ایرنا - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: كاهش گرایش دانش آموزان مقطع متوسطه به رشته ریاضی به مرحله نامناسب و نگران كننده ای رسیده است.

به گزارش ایرنا، علی زرافشان روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر در اصفهان افزود: شمار دانش آموزان رشته ریاضی در مقطع دوم متوسطه نسبت به سایر رشته ها در حال كاهش و به حدود 11 درصد رسیده است.
وی اضافه كرد: در كنكور سراسری امسال نیز حدود 144 هزار دانش آموز در رشته ریاضی ، 204 هزار نفر در گروه انسانی و 642 هزار نفر در رشته تجربی شركت كردند.
زرافشان با اشاره به اهمیت ریشه یابی استقبال نكردن از رشته ریاضی گفت: شاید یكی از دلایل آن را بتوان به روش آموزش نسبت داد كه نمی تواند در دانش آموزان ایجاد علاقه كند و آنان از ریاضی دچار ترس و دلهره می شوند.
وی همچنین بازار كار مناسبت تر در بخش بهداشت و درمان مانند رشته پزشكی را دلیل دیگر استقبال نكردن از رشته ریاضی دانست و گفت: چندی پیش طرح تركیب رشته های ریاضی و تجربی و ایجاد رشته ای با عنوان 'علوم پایه ' برای افزایش استقبال از ریاضی ارائه شد ولی این راهكار در واقع پاك كردن صورت مسئله به جای حل مشكل بود.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: به هر حال باید با تغییر شیوه های آموزش، تسهیل یادگیری و ایجاد جذابیت ، زمینه علاقه مندی دانش آموزان به رشته ریاضی را فراهم كرد.
زرافشان همچنین برگزاری جشنواره الگوهای تدریس برتر را فرصتی برای ارتقای كیفیت، یاددهی و یادگیری در مدارس دروس عنوان كرد.
در پایان این مراسم نفرات برگزیده این جشنواره از معلمان پایه متوسط نظری 32 استان كشور تجلیل شدند.
چهاردهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس با حضور معلمان منتخب پایه متوسط نظری سراسر كشور اول تا چهارم مرداد سالجاری در خانه معلم 'شماره 3' اصفهان برگزار شد.
این جشنواره در پنج محور شامل طراحی فعالیت، برگزاری آزمون از برنامه درس ملی و برنامه درس ریاضی ، نوشتن طرح درس و تولید محتوا ، آزمون سازی و ارائه تدریس برگزار شد.
هر یك از شركت كنندگان جشنواره به مدت 25 دقیقه موضوع درس تعیین شده را در حضور داوران تدریس كرده و در نهایت هیات داوران نفرات برتر این رویداد علمی را برگزید.
6994/ 6022
۰ نفر