همدان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: صحنه تئاتر با جایگاه ویژه نزد مردم، نقش محوری در ارتقا سطح فرهنگی جامعه دارد.

به گزارش ایرنا، «مهدی باب‌الحوائجی» عصر جمعه در آیین اختتامیه سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان همدان با بیان اینکه تئاتر در فرهنگ ما جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: در صحنه نمایش به عنوان یک هنر فرهنگ‌ ساز، باید در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برداشته شود.

وی با تاکید براینکه با تمام توان در کنار فرهنگ و هنر استان خواهیم بود، افزود: صحنه تئاتر همدان بزرگان زیادی را به خود دیده و این صحنه مقدس جای رشد و حرکت دارد.

باب‌الحوائجی با بیان اینکه زمینه حرکت جامعه فرهنگ و یکی از ریشه‌های فرهنگ، هنر است،  گفت: تئاتر یکی از ابعاد مهم هنر است و به عنوان یک هنر مهم، باید حرفی برای گفتن داشته باشد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ادامه داد: هنرمندان در جامعه نقش تاثیرگذاری دارند و باید این تاثیر در جامعه مشاهده شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز با بیان اینکه با کمرنگ‌تر شدن کرونا، برنامه‌های مختلف آغاز شده است، اظهار داشت: شاهد در کنار هم بودن هستیم و این اتفاق، خنده را به لب مردم آورده است.

ربیعه علی‌محمدی ادامه داد: خانه و خانواده امن‌ترین و آرام‌ترین پناهگاه و آغوش مادران امن‌ترین آغوش است.

وی با تاکید بر اینکه هنرمندان در برابر هجمه‌هایی که از سوی رسانه‌های بیگانه مطرح است، ایستادگی کنند، یادآور شد: از این پس از تلاش هنرمندان برای ساخت نمایش‌ها در حوزه حفظ و نگهداری خانواده و عشق و آرامش در محیط خانه تجلیل خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، نمایش‌های «مرغ باغ هپروت» به نویسندگی ناصح کامگاری و کارگردانی سید مهرداد کاووسی حسینی از همدان، «بساوایی» به نویسندگی سعید حسن‌پور و کارگردانی مشترک سعید حسن‌پور و بهرام حاج علی‌اکبری از شهرستان ملایر و «کمدی مزخرفات» به نویسندگی بهروز ناصر شریعتی و کارگردانی سید امیرحسین فاطمی نوین از شهرستان همدان ، «سهراب فرزند ایران» به نویسندگی محمد باقر نباتی مقدم و کارگردانی حمید محبی از کبودرآهنگ، «گمگشته» به نویسندگی فرهاد لباسی و کارگردانی محمدرضا باباخانیان از همدان، «بی‌وقفه یاغی» به نویسندگی و کارگردانی سجاد طهماسبی از تویسرکان و «شب عید» به نویسندگی مهدی شادمانی روشن و کارگردانی مشترک سعید باغبانی نیر و محسن سپه‌دوست از همدان هفت اثر راه یافته به سی دومین دوره جشنواره تئاتر استان همدان هستند.

استان همدان دارای ۲۱ گروه نمایشی(تئاتر) ثبت شده و شناسنامه دار است.