جشنواره تئاتر فرصتی مغتنم برای هنرمندان جوان استان همدان است

همدان- ایرنا- کارگردان نمایش"بساوایی" گفت: برگزاری جشنواره تئاتر تاثیر بسزایی در پیشرفت و آموزش گروه های نمایشی دارد و فرصتی مغتنم برای کسب تجربه هنرمندان جوان است.

"بهرام حاج علی اکبری" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فرصت  جشنواره تئاتر برای گردهمایی و همدلی مجدد هنرمندان، افزود:  برگزاری جشنواره بر همدلی، پیشرفت و آموزش هنرمندان به ویژه جوانان هنرمند تأثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه نمایش"بساوایی" نوشته سعید حسین‌پور است، گفت: محیا جباری تنها بازیگر این اثر نمایشی است. 

این کارگردان نمایش گفت: «بساوایی» داستان نابینایی ناخواسته و خودخواسته دو نفر است که به طور غیر مستقیم و از طریق اطرافیانشان روایت و در سی و سومین جشنواره تئاتر استان اجرا می‌شود. 

به گفته او، صائب نوایی دستیار کارگردان، شکوفه وادی‌گرد طراح صحنه، بروشور و پوستر، زری حاجی مرادی طراح لباس، محمد بهراد، مهران بیات و بابک خانقلی مسئول اجرای موسیقی و مهان رحیمی منشی صحنه نمایش «بساوایی» هستند.

به گزارش ایرنا، نمایش «بساوایی» از شهرستان ملایر، در دو سانس ۱۶ و ۱۸ روز پنج‌شنبه ۲۷ آبان ماه در سالن پلاتو استاد عاشورپور مجتمع فرهنگی، سینمایی شهید آوینی شهر همدان میزبان علاقمندان به تئاتر است.

به گزارش ایرنا، سی و سومین دوره جشنواره تئاتر استان همدان ۲۶ آبان آغاز شده است.

آیین اختتامیه این جشنواره قرار است عصر امروز(جمعه) برگزار شود. 

نمایش‌های «مرغ باغ هپروت» به نویسندگی ناصح کامگاری و کارگردانی سید مهرداد کاووسی حسینی از همدان، «بساوایی» به نویسندگی سعید حسن‌پور و کارگردانی مشترک سعید حسن‌پور و بهرام حاج علی‌اکبری از شهرستان ملایر و «کمدی مزخرفات» به نویسندگی بهروز ناصر شریعتی و کارگردانی سید امیرحسین فاطمی نوین از شهرستان همدان ، «سهراب فرزند ایران» به نویسندگی محمد باقر نباتی مقدم و کارگردانی حمید محبی از کبودرآهنگ، «گمگشته» به نویسندگی فرهاد لباسی و کارگردانی محمدرضا باباخانیان از همدان، «بی‌وقفه یاغی» به نویسندگی و کارگردانی سجاد طهماسبی از تویسرکان و «شب عید» به نویسندگی مهدی شادمانی روشن و کارگردانی مشترک سعید باغبانی نیر و محسن سپه‌دوست از همدان هفت اثر راه یافته به سی دومین دوره جشنواره تئاتر استان همدان هستند.

استان همدان دارای ۲۱ گروه نمایشی(تئاتر) ثبت شده و شناسنامه دار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha