۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۳۶
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84547772
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: دولت نگاه ویژه‌ای به اعتلای فرهنگ و هنر دارد

همدان- ایرنا- استاندار همدان با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به اعتلای حوزه فرهنگ و هنر دارد گفت: هنرمندان در غنای فرهنگ نقش بسیار ویژه‌ای دارند و ایثارگرانه در شرایط سخت فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» عصر جمعه در آیین اختتامیه سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان همدان با تاکید بر اینکه خلاقیت و استعداد هنرمندان باید در راستای حفظ فرهنگ اصیل اسلامی – ایرانی به کار گرفته شود، اظهار داشت: فرهنگ ایرانی با هنر عجین شده و این فرهنگ غنی، از تاریخ کهن و تمدنی بزرگ سرچشمه گرفته است.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایرانی و اسلامی نگاه ویژه‌ای به هنر دارد و هنرمندان از جمله افراد ارزشمند جامعه هستند، اضافه کرد:  هنرمندان تئاتر به واسطه برخورداری از توانایی‌های بالای خود برای ما بسیار ارزشمند هستند.

استاندار همدان افزود: هنرمندان رسالت بسیار بزرگی دارند و پاسداشت فرهنگ ایرانی از سوی هنرمندان به عنوان یک اصل جدی گرفته شود.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه ارزش‌ها باید از سوی هنرمندان به مردم منتقل شود، خاطرنشان کرد: هنرمندان این قدرت و توانایی را دارند که مباحث مختلف را به مردم منتقل کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه معیشت هنرمندان در ۲ سال گذشته و با شیوع کرونا با مشکلاتی مواجه بود، یادآور شد: از هنرمندان استان حمایت خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز از هنرمندانی که متولی اصلی برگزاری این جشنواره بودند قدردانی کرد.

«احمدرضا احسانی» گفت: برگزاری جشنواره شور و شوق دوباره ای در سالن‌های نمایش همدان و در میان مردم و هنرمندان ایجاد کرد.

دبیر سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان همدان نیز با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جشنواره گفت: شاهد استقبال بسیار خوبی از نمایش‌ها بودیم.

«محمدجواد کبودرآهنگی» با بیان اینکه تمام کارگردان‌ها می‌توانند دبیر یک جشنواره باشند، اظهار داشت: در این دوره به اهالی تئاتر اعتماد شد و دبیری جشنواره را به ما سپردند.

وی با بیان اینکه ۲۰ نمایش در این دوره از جشنواره مورد بازبینی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: از این تعداد هفت اثر از همدان، ملایر، تویسرکان و کبودرآهنگ به جشنواره راه یافتند.

کبودرآهنگی جوان بودن را یکی از ویژگی‌های جشنواره دانست و افزود: سه نمایش این جشنواره جزء اولین آثار کارگردانان جوان استان بودند.

دبیر جشنواره با تاکید بر اینکه نمایش‌های اجرا شده در کوتاه‌ترین مدت ساخته شد، افزود: گروه‌های نمایشی تمام تلاش خود را در این مدت کوتاه انجام دادند.

در بخشی از مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان بزرگداشت ۲ نفر از هنرمندان فقید همدانی «علی اصغر هندی» و «اسماعیل طاهری» برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نمایش‌های «مرغ باغ هپروت» به نویسندگی ناصح کامگاری و کارگردانی سید مهرداد کاووسی حسینی از همدان، «بساوایی» به نویسندگی سعید حسن‌پور و کارگردانی مشترک سعید حسن‌پور و بهرام حاج علی‌اکبری از شهرستان ملایر و «کمدی مزخرفات» به نویسندگی بهروز ناصر شریعتی و کارگردانی سید امیرحسین فاطمی نوین از شهرستان همدان ، «سهراب فرزند ایران» به نویسندگی محمد باقر نباتی مقدم و کارگردانی حمید محبی از کبودرآهنگ، «گمگشته» به نویسندگی فرهاد لباسی و کارگردانی محمدرضا باباخانیان از همدان، «بی‌وقفه یاغی» به نویسندگی و کارگردانی سجاد طهماسبی از تویسرکان و «شب عید» به نویسندگی مهدی شادمانی روشن و کارگردانی مشترک سعید باغبانی نیر و محسن سپه‌دوست از همدان هفت اثر راه یافته به سی دومین دوره جشنواره تئاتر استان همدان هستند.

استان همدان دارای ۲۱ گروه نمایشی(تئاتر) ثبت شده و شناسنامه دار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha