مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان با همکاری شهروندان و تلاش کادر درمانی پس از ۲ ماه از حالت قرمز به نارنجی تغییر یافت.

داوود آتشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با مشارکت شهروندان در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در کنار تاثیرگذاری واکسیناسیون، روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ کاهش یافته و هم اکنون این شهرستان در وضعیت نارنجی مقابله با کرونا است.

وی ادامه داد: آمار مبتلایان روزانه کرونا در سردشت از ۲۰ نفر هم اکنون به نصف کاهش یافته و موجب شده وضعیت این شهرستان در آخرین رنگ بندی نارنجی اعلام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار داشت: هم اکنون کمتر از ۱۵ نفر در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت بستری هستند که پنج نفر از آنان در بخش آی سی یو بستری بوده و حال مساعدی ندارند.

آتشی، با بیان اینکه وضعیت فعلی در صورت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی از سوی شهروندان شکننده و خطرناک است، تاکید کرد: شهروندان با استفاده از ماسک و خودداری از حضور در تجمع‌ها و دورهمی‌های پرخطر دوستانه و خانوادگی، کمک کنند تا حالت عادی در سطح شهر حاکم شود.

وی اضافه کرد: عادی انگاری در شرایط فعلی و کم توجهی به موضوع مهم رعایت پروتکل های بهداشتی احتمال بروز پیک ششم شیوع ویروس کرونا را افزایش خواهد داد که نتیجه آن افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ و همچنین مرگ و میر ناشی از آن است.

به گزارش ایرنا، هم اینک تنها شهرستان‌های اشنویه و پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

شهرستان مرزی سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جوار مرزهای کشور عراق واقع شده است.