اراک - ایرنا - کارشناس ارشد مسائل منطقه غرب آسیا گفت: اندیشه و تفکر بسیجی تمامی معادلات استکبار جهانی و نظام سلطه را در منطقه بر هم زد و ایران به یمن این تفکر متعالی در ابعاد جهانی اثرگذار است.

سردار «حسین اکبری» روز چهارشنبه در آئین گرامیداشت روز بسیج در مصلی بیت‌المقدس اراک، افزود: روزی که نیروی بسیج به دستور بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با هدف مقابله با هجمه تشکیل شد کسی تصور نمی‌کرد به‌عنوان اندیشه و مکتب در تمام جهان خودنمایی کند اما این نیروی ارزشمند اکنون قدرت جایگاه خود را نشان داده است.

وی ادامه داد: نیروی مردمی بسیج در هر شرایطی که نیاز بوده پای کار آمده است و خدمات ماندگارش را به یادگار می‌گذارد و این سرمایه‌ای گرانمایه برای کشور محسوب می‌شود.

این فرمانده سپاه پاسداران بیان کرد: بسیجیان امروز را باید با یاران و انصار حضرت سیدالشهدا(ع) که در روز عاشورا با الگوی زمان شناسی و امام شناسی پشتیبان پیشوای خود ماندند تا به درجه رفیع شهادت نایل آمدند مقایسه کرد و بزرگترین افتخار بسیجیان حرکت در مسیر انقلاب و پشتیبانی از ولایت فقیه است.

سردار اکبری اظهار داشت: نظام سلطه همواره در منطقه حضور داشته و در امور تمامی کشورها مداخله کرده و منابع آن‌ها را به یغما برده و تنها کشوری که مقابل زیاده‌خواهی‌های این قطب مخرب ایستادگی کرد، ایران بود چرا که تفاوت ما با دیگر کشورها این است که آن‌ها به خواسته استکبار و در راس آن‌ها آمریکا تن می‌دهند اما ایرانیان بر اساس آرمان‌های انقلابی و وعده‌های الهی و با فرهنگ بسیجی، ایثار و فداکاری مقابل استکبار ایستادگی می‌کند.

این کارشناس ارشد مسائل منطقه غرب آسیا بیان کرد: براساس آموزه‌های دینی حاکمیت زمین متعلق به مستضعفان است و تمامی منابع حساس خدادادی نیز در جغرافیای این کشورها قرار دارد و نیروی بسیج میدان دار این وعده الهی خواهد بود.

سردار اکبری اولین جلوه بسیج را در دفاع مقدس دانست و گفت: بعد از آن در جنگ ۳۳ روزه، مشکلات امنیتی و نظامی در سوریه، عراق و یمن نیز این تفکر و اندیشه بسیجی بود که امنیت مسلمانان را در برابر نظام سلطه حفظ و توطئه‌های آن‌ها را خنثی کرد.

وی افزود: تلاش برای ناکارآمد نشان دادن دولت و حاکمیت و ناامید کردن مردم از آینده نظام اسلامی توطئه جدید دشمن از طریق فضای مجازی است و آحاد مردم باید نسبت به این توطئه دشمن هوشیار باشند.

نیروی بسیج مستضعفین پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸ به دستور امام راحل تشکیل شد.