گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و حوزه های علمیه خواست با برگزاری نشست‌های فتنه‌شناسی و چگونگی برخورد با فتنه، بصیرت عمومی را نسبت به این مساله افزایش دهند.

رضا نصیری روز پنجشنبه به مناسبت حماسه نهم دی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دشمنان هیچ زمان دست از فتنه انگیزی و توطئه‌گری برنمی‌دارند و در هر شرایط باید برای مقابله با دسیسه چینی آنان آمادگی داشت.

وی ادامه داد: باید سیاست های خصمانه دشمنان و عوامل سرسپرده آنها در فتنه سال ۱۳۸۸ و نقش حماسه ۹ دی و حضور گسترده در خنثی سازی این فتنه، همواره در اذهان عمومی زنده باقی مانده و از آن به عنوان فرصتی برای بصیرت افزایی بهره گرفته شود.

فرماندار گناباد گفت: بعد از ۲۲ بهمن که بستر پیروزی اتقلاب اسلامی را فراهم کرد، حماسه ۹ دی در تثبیت این انقلاب نقشی اساسی داشت.

وی اظهار داشت: مردم با همان بصیرت دوران انقلاب، با شرکت باشکوه در حماسه نهم دی بصیرت و دشمن شناسی خود را به اثبات رساندند.

نصیری گفت: دشمنان همان طور که در دهه های ۵۰، ۶۰ و ۷۰ با فتنه های منافقان، بنی صدر و باند تبهکار سیدمهدی هاشمی به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و اختلاف افکنی در جامعه بودند، در دهه ۱۳۸۰ هم با فتنه انگیزی، نیات خصمانه ای را علیه نظام دنبال می کردند و بسیاری از تحریم ها و مشکلات کنونی جامعه، از آثار و پیامدهای فتنه سال ۱۳۸۸ است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد هم به خبرنگار ایرنا گفت: حماسه نهم دیماه که به تعبیر مقام معظم رهبری به نام یوم الله نامگذاری شده است، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.
سرهنگ پاسدار علیرضا محبی گفت: افزایش بصیرت در برابر فتنه به قدری مهم است که از ابتدای تاریخ اسلام و نخستین خطبه نهج البلاغه هم به موضوع فتنه اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی مردم نتوانستند  در موضوعات فتنه به نتیجه برسند و حق و باطل را تشخیص دهند، گفت: برخی خواص در فتنه ۱۳۸۸ مردود شدند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.