آستارا - ایرنا - سرپرست فرمانداری آستارا از راه‌اندازی قرارگاه بسیج اصناف به منظور استفاده از بسیجیان متعهد برای نظارت بر بازار، کنترل قیمت اجناس و مقابله با افزایش بها کالاها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سعید میرقربانی روز یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار در فرمانداری آستارا گفت: بنا بر رویکرد و مصوبات دولت مردمی، گرانی و افزایش خودسرانه قیمت ها قابل قبول نیست و با فعال شدن قرارگاه بسیج اصناف، نظارت جدی و مستمر بر بازار صورت می گیرد و باید کرامت مردم در حوزه اقتصاد و بازار حفظ شود.

وی با اشاره به اصلاح و افزایش قیمت انواع نان، التزام نانوایان به پخت با کیفیت و به موقع نان و خودداری از عرضه خارج از شبکه آرد و کم فروشی در این صنف را خواستار شد و بر برخورد بدون چشم پوشی با تخلفات نانوایی ها تاکید کرد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز در این جلسه گفت: به زودی به نیروهای قرارگاه بسیج اصناف شهرستان، آموزش های لازم در راستای هدف های قرارگاه ارائه و برای آنها کارت شناسایی صادر خواهد شد.

مهدی مقدم نیا  با اعلام اینکه در دولت سیزدهم، نظارت ها بر بازار و کسبه از حالت چشمی به سامانه ای و سیستمی تغییر می یابد، از فعالیت روزانه تیم های گشت و کنترل و نظارت بر صنوف مختلف در آستارا خبر داد.

سیدعیسی محسن پور رئیس اداره تعزیرات حکومتی آستارا هم به ورود ۷۵ فقره پرونده تخلف صنفی در ۱۰ روز نخست دی ماه به این اداره اشاره کرد و گفت: به ۲۵ مورد از این پرونده ها رسیدگی شده و برای بقیه، احضاریه صادر شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و حدود ۶ هزار واحد تجاری و ۲۳۰ واحد نانوایی در منتهی الیه غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.