نیروی انتظامی به ترکیب تیم نظارت بر بازار آستارا افزوده شد

آستارا - ایرنا - با پیشنهاد رییس کمیسیون تنظیم بازار آستارا و تصویب اعضای آن، حضور مامور نیروی انتظامی در ترکیب تیم‌های ناظر بر اصناف و قیمت کالاها در این شهرستان افزوده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس کمیسیون تنظیم بازار و سرپرست فرمانداری آستارا روز دوشنبه در جلسه این کمیسیون گفت: مردم انتظار دارند در آستانه سال نو شاهد تثبیت قیمت کالاها و مقابله جدی مسئولان با متخلفان اقتصادی و گرانفروشان باشند و حضور نیروی انتظامی در ترکیب تیم نظارت بر بازار لازم است.

عنایت رضایی پور به احتمال گشایش مرز زمینی آستارا برای تردد اتباع خارجی در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: اگر تردد مسافران و اتباع خارجی نظیر سال های قبل در مرز آستارا از سر گرفته شود، تقاضا برای کالاها در بازار افزایش خواهد یافت و ماموران اصناف باید از هم اکنون با جدیت به وظایف خود عمل کنند.

وی بر اشرافیت ماموران اصناف بر تثبیت قیمت کالاها تاکید کرد و از دستگاه های مرتبط با بازار خواست، نمودار کاهش یا افزایش قیمت اجناس مختلف و عوامل دخیل و مزاحم در این راستا را احصا و برای کاربردی شدن، در جلسات آینده ارائه کنند.

سرپرست فرمانداری آستارا همچنین از دستگاه های مسئول خواست، سهمیه کالاهای اساسی و میوه شب عید این شهرستان را با لحاظ گردشگرپذیر بودن آستارا تامین و تمهیدات توزیع عادلانه و تحت نظارت آنها را فراهم کنند.

جمشید مهدوی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری آستارا نیز در این جلسه، اکتفا به گزارش های عادی و مرسوم از سوی اعضای کمیسیون تنظیم بازار را نادرست خواند و هدفگذاری اعضا برای رسیدن به سطح بیشتری از تاثیرگذاری بر قیمت ها و عملکرد اصناف را خواستار شد.

مهدی مقدم نیا سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا هم در این جلسه از اعمال یکهزار و ۹۷۳ مورد بازرسی و احراز و معرفی ۲۵۸ پرونده تخلف اقتصادی به اداره تعزیرات حکومتی در نیمسال دوم سال جاری خبر داد.

وی موضوع اغلب پرونده های تخلف اقتصادی را گرانفروشی، درج نشدن قیمت و احتکار کالاها عنوان و رقم ریالی پرونده های مربوط به احتکار کالا را ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

حسین ابوالحسنی رییس اتاق اصناف آستارا هم در این جلسه گفت: قیمت روی کالاها از ناحیه کارخانه ها و تولیدکنندگان به طور مرتب افزایش می یابد و فروشندگان نیز ۱۵ یا ۲۰ درصد افزایش بهای قانونی را به قیمت ها می افزایند و باید گرانفروشی و تورم از مبدا تولید و توزیع کنترل شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha