ناصر کریمیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع تماس های گرفته شده با خط صدای مشاور بهزیستی استان حدود ۶۰ درصد مربوط به مسائل خانوادگی، ۲۰ درصد روابط والد فرزندی، ۱۵ درصد فرزند پروری و پنج درصد مسائل حقوقی و راهنمایی بوده است.
وی افزود: تمام تماسهای مردمی با خط ۱۴۸۰ (صدای مشاور)، محرمانه و امن است و افراد می توانند مشکلات و مواردی که طرح کردن آنها به صورت حضوری برایشان مشکل است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.
معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان اضافه کرد: راهنماییهای لازم به صورت تلفنی از طریق مشاور ارائه می شود و پس از ارزیابیهای اولیه در صورت لزوم افراد برای دریافت خدمات تخصصی به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی ارجاع داده می شوند.
وی یادآور شد: مشاوران در این مرکز در زمینه مشکلات روانشناختی ناشی از کهولت سن، اضطراب و افسردگی ناشی از کرونا، مشکلات فردی و بین فردی بخصوص اختلافات خانوادگی، زناشویی و مشاوره پیش از ازدواج خدمات ارائه می دهند.
خط ۱۴۸۰ استان با حضور پنج نفر از مشاوران و روانشناسان متخصص و مجرب شاغل در مرکز دولتی، همه روزه از ساعت هشت الی ۲۰ بجز روزهای جمعه به کمک (پنج خط فعال در ۲ شیفت) آماده ارائه خدمت به مردم نقاط مختلف شهر و روستاهای استان به صورت رایگان است.