مهاباد- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی میاندوآب‌ گفت: امسال سه هزار و ۹۳۱ کیلوگرم فرآورده خام غیرقابل مصرف دامی که از سطح مراکز عرضه این شهرستان کشف شده بود، معدوم سازی شده است.

مهدی فتاحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین ۱۲ هزار و ۸۷۲ کیلوگرم مواد خام دامی از مراکز عرضه این شهرستان ضبط شده است.

وی با بیان اینکه همچنین ۲۰ مورد کشتار غیرمجاز دام در میاندوآب طی سال جاری شناسایی و کشف شده، اضافه کرد: ۱۰ واحد عرضه مرغ زنده نیز جمع‌آوری شده‌است.

رییس شبکه دامپزشکی میاندوآب‌ با بیان اینکه همچنین بر کشتار سه میلیون و ۵۷۵ هزار و ۷۵۱ قطعه مرغ در سطح شهرستان نظارت شده‌است، افزود: بر کشتار ۱۵ هزار و ۵۴۷ راس گاو و گوسفند در سطح این شهرستان نظارت شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ مورد مرکز عرضه مواد خام دامی متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شد، گفت: همچنین ۱۰ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و پنج واحد متخلف نیز پلمب شد.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۹۴۴ بازدید از مراکز عرضه مواد خام دامی بازدید به عمل آمده است، اظهار داشت: ۶ هزار و ۱۸۷ مورد باز خودروهای حمل مواد خام و انواع دام بازدید انجام گرفته است.

شبکه دامپزشکی میاندوآب‌ در چهار حوزه شامل بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی، نظارت بر بهداشت عمومی، بهداشت و نظارت بر بیماری‌های طیور و آبزیان و تشخیص و درمان فعالیت می‌کند.

در این شهرستان یک واحد کشتارگاه صنعتی دام، یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور، ۲ واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور، ۲ واحد بسته‌بندی گوشت قرمز و مرغ، ۱۴ واحد جمع‌آوری شیر و بیش از هزار مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل قصابی‌ها و مرغ فروشی ها فعالیت دارد.