۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84502710
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۹.۵ تن گوشت قرمز غیرقابل مصرف در میاندوآب معدوم شد

مهاباد- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی میاندوآب‌ گفت: امسال ۹ هزار و ۱۲۰ راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان کشتار و در فرآیند بازرسی لاشه این دام‌ها، ۹ هزار و ۴۳۹ کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف از چرخه مصرف خارج و معدوم شده است.

مهدی فتاحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه واحد نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی میاندوآب‌ وظیفه رصد و پایش مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را به صورت روزانه برعهده دارد، اظهار داشت: امسال در کشتارگاه دام میاندوآب‌ پنج هزار و ۸۴۸ راس دام سنگین کشتار شده که در پروسه بررسی تخصصی و بهداشتی لاشه‌های این تعداد دام،‌ حدود هشت هزار و ۶۳۹ کیلوگرم گوشت خارج از مصرف ضبط و معدوم سازی شده است.

وی افزود: همچنین سه هزار و ۳۷۲ راس دام سبک طی این مدت در کشتارگاه صنعتی دام شهرستان کشتار شده که در فرآیند نظارت بر لاشه این تعداد دام نیز، ۸۰۰ کیلوگرم گوشت ضبط و معدوم سازی شده است.

وی ادامه داد: همچنین امسال در کشتارگاه صنعتی طیور میاندوآب‌ بیش از ۲ میلیون و ۱۷۲ هزار قطعه مرغ زنده از میاندوآب‌ و سایر شهرهای استان به میزان چهار میلیون و ۵۳۳ هزار و ۲۶۸ کیلوگرم کشتار شده که در فرآیند بازرسی بهداشتی با تشخیص ناظران شبکه دامپزشکی این شهرستان، حدود ۳۳ هزار قطعه مرغ معادل ۶۳ تن ضبط بهداشتی و از چرخه مصرف خارج شده است.

۱۹۴ تن فرآورده‌ خام دامی غیرقابل مصرف در بازدید از مراکز عرضه میاندوآب کشف شد

رییس شبکه دامپزشکی میاندوآب‌ با بیان اینکه امسال هزار و ۳۴۰ فقره بازدید از مراکز عرضه مواد خام دامی این شهرستان انجام شده است، گفت: همچنین ۴۸۰ فقره بازدید از پنج میدان عرضه دام زنده، ۳۰۰ فقره بازدید از کشتارگاه‌ها، ۱۴ فقره بازدید از کارخانه های تولید خوراک دام و طیور، ۱۴ فقره از ۲ واحد بسته‌بندی گوشت‌ و ۷۸ فقره از مراکز جمع‌آوری شیر میاندوآب‌ بازدید انجام شده‌ است.

فتاحی اضافه کرد: ماحصل این بازدیدها به ضبط بهداشتی ۱۹۴ تن مواد خام دامی بوده که از این میزان ۱۸۶ تن معدوم و مابقی پس از بررسی‌های لازم توسط ناظران و نمونه‌برداری به چرخه مصرف بازگردانده شده‌ است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۳۰ فقره نمونه‌برداری از فرآورده‌های خام دامی و ۶۰۷ مورد آزمایش انجام گرفته است، اظهار داشت: در این راستا ۲۰ واحد به مراکز قضایی معرفی شده که از این تعداد ۱۴ مورد مربوط به تعزیرات حکومتی و ۶ مورد نیز به دادگاه معرفی شدند.

شبکه دامپزشکی میاندوآب‌ در چهار حوزه شامل بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی، نظارت بر بهداشت عمومی، بهداشت و نظارت بر بیماری‌های طیور و آبزیان و تشخیص و درمان فعالیت می‌کند.

در این شهرستان یک واحد کشتارگاه صنعتی دام، یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور، ۲ واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور، ۲ واحد بسته‌بندی گوشت قرمز و مرغ، ۱۴ واحد جمع‌آوری شیر و بیش از هزار مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل قصابی‌ها و مرغ فروشی ها فعالیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha