آستارا - ایرنا - سه پروژه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان آستارا در نخستین روز از ایام الله دهه مبارک فجر،طی آیینی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا روز سه شنبه در آیین افتتاح هم زمان این طرح ها در روستای بهارستان گفت: راه اندازی سیستم روشنایی بخشی از محور آستارا-اردبیل در محدوده روستای بهارستان با ۱۸ تیربرق، آسفالت جاده روستای ویرمونی به طول یکهزار و ۸۰۰ متر و روکش آسفالت روستای قره سو و بخشی از دوربرگردان روبه روی پایانه بار در مجموع به طول ۲ کیلومتر از جمله طرح های عمرانی امروز بود.

رمضان دانش افزود: برای این طرح ها حدود ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

سرپرست فرمانداری آستارا نیز امروز در آئین جشن انقلاب در مسجد جامع لوندویل گفت: ایجاد اعتماد، همراهی، امید و همکاری مهم ترین شاخصه های اتحاد و همدلی ملت بزرگ ایران اسلامی است و جوانان در مسیر گام دوم انقلاب طلایه دار هستند.

عنایت رضایی پور بیان کرد: شناسایی موانع و مشکلات روستاها ضروری است و در این راستا راه اندازی میزهای خدمت در مساجد و مناطق روستایی باید مورد توجه قرار بگیرد و بخشداران و دهیاران باید به صورت جدی پیگیر آن باشند.

وی افزایش بصیرت و آگاهی سیاسی و فرهنگی جامعه و جوانان را تنها راه مقابله با توطئه های امروز دشمن عنوان و اضافه کرد: مدیریت فضای مجازی کار بسیار سنگین و مشکلی بوده و باید با آگاه سازی انجام شود.

وی ادامه داد: سنگ اندازی ها توسط دشمنان علیه پیشرفت و توسعه مردم ایران متوقف نخواهد شد و نسل جوان در گام دوم انقلاب وظیفه و تکلیف بسیار بزرگی را بر عهده دارند که باید با بصیرت و آگاهی این تکالیف را انجام دهند.

سرپرست فرمانداری آستارا همچنین در آئین زنگ انقلاب در دبیرستان شهید علی انصاری این شهرستان گفت: این برنامه فرهنگی پیام ارزشمند سنگرهای آن ایام و مقاومت های چهار دهه گذشته را به نسل های جدید منتقل و نقش تاثیر گذار دانش آموزان را در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیان می کند.

گلباران مزار شهدا، رژه موتوری و خودرویی و نواخته شدن بوق شناورها از جمله برنامه های شهرستان آستارا در نخستین روز از ایام الله دهه مبارک فجر بود.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.