سنندج- ایرنا- کرونا که چه عرض کنم، آمریکا هم با تمام ادعایش، تا حالا نتوانسته است در برابر عظمت ملت ایران بایستد، این را مردم غیور و انقلابی سنندج و استان کردستان، بار دیگر و امروز در مراسم ۲۲ بهمن به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا، ساعت نزدیک ۹:۳۰ صبح جمعه بود که به استادیوم ۲۲ گولان سنندج رسیدیم، میعادگاه عاشقان نظام و انقلاب چهل و سه ساله اسلامی. تصورم درست بود، باز هم مردم به صحنه آمده بودند از خودروهایی که در محوطه استادیوم پارک شده بود و خودروهای دیگری که در حال ورود به محل بودند، مشخص بود که جمعیت زیادی برای شرکت در مراسم آمده اند.

جلوتر که رفتم تازه سرود زیبای جمهوری اسلامی ایران داشت پخش می شد، مردم همه سرپا ایستاده بودند، صندلی هایی گذاشته بودند تا فاصله اجتماعی رعایت شود و مردم با خیال راحت تری از مراسم استفاده کنند بعد از پخش سرود، با تلاوت قرآن کریم، تا حدودی سکوت بر فضا حاکم شد.

سپس یکی از آهنگ های خاطره انگیزه دوران انقلاب توسط گروه سرود پیامبر اعظم(جمعی از دانش آموزان سنندجی) اجرا شد. نگاهم به تصویر امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهید قاسم سلیمانی در کنار جایگاه افتاد، "انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار" نوشته روی این بنر بود.

به حق که همینطور است، چرا که آن را از صحبت های مردی ۵۵ ساله که در مراسم حضور داشت، می شد فهمید، همراه پسر ۱۴ ساله اش در مراسم شرکت کرده بود. پرسیدم در این روز تعطیل برای چه آمده‌ای؟ گفت باید می آمدم. مگر می شود نسبت به خون شهدا و کسانی که در راه این انقلاب خون خود را نثار کردند، بی تفاوت بود؟ آیا بی تفاوتی ما به انقلاب و نظام اسلامی، پایمال کردن خون شهدا و دلسوزان این مملکت نیست؟

محمود علی کرمی ادامه داد: شهدا خون دادند تا وجبی از خاک این وطن به دست دشمن نیافتد، اگر قدر این امنیت را ندانیم و ۲۲ بهمن و آیین های انقلاب را پاس نداریم، به شهدا خیانت کردیم پس آمده ایم تا نگذاریم خون شهیدان انقلاب و دوران دفاع مقدس، به هدر رود.

از پسر ۱۴ ساله اش هم پرسیدم پدرت مجبورت کرد بیایی؟ که جواب داد: نه، من هر سال در این مراسم شرکت می کنم و علاقه زیادی به انقلاب دارم و باز هم خواهم آمد.
 


 حضور نسل سوم انقلاب

یکی دیگر از شهروندان سنندج که همراه خانواده و پسر خردسالش آمده بود، گفت: هر چه داریم از این نظام و انقلاب است، اگر عزت و اقتدار و آبرو و شرف می خواهیم باید پای این انقلاب بمانیم.

او ادامه داد: پسر ۴ ساله ام را همراه آورده ام تا از همین الان یاد بگیرد نسبت به این انقلاب و ۲۲ بهمن احساس مسوولیت داشته باشد، باید به نسل سوم انقلاب و نوجوانان و جوانان ایران اسلامی بیاموزیم که این انقلاب به راحتی بدست نیامده است و قدرش را باید بدانند.

بعد از شنیدن صحبت های این شهروند، توجهم به سخنان نماینده ولی فقیه در کردستان به عنوان تنها سخنران مراسم ۲۲ بهمن جلب شد.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی گفت: طی چهل و سه سال گذشته از پیروزی انقلاب، هرگاه احساس سستی پیش می آمد، همین مردم غیور با کمک خداوند، دلگرمانه به صحنه می آمدند و مانع عملی شدن فتنه های دشمنان می شدند.

او با بیان اینکه حوادث مختلف باعث قوی تر شدن ایمان مردم در طول انقلاب شد، افزود: خیلی ها شهید شدند اما جوانانی آمدند و این راه را ادامه دادند، پس انقلاب با قدرت راه خود را دنبال خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان این را هم گفت که باید انسجام و اتحاد را حفظ و از تفرقه اجتناب کرد.

رژه خودرویی خانوادگی

بعد از پایان سخنرانی نماینده ولی فقیه در کردستان قرائت قطع نامه، رژه موتوری و خودرویی خانوادگی شروع شد.

همه خودروها مزین به پرچم ایران و عکس حاج قاسم سلیمانی و رهبر انقلاب بودند، نوشته روی خودروی پیکان برایم جالب بود. نوشته شده بود "کانون فداییان انقلاب و رهبری، دفتر امام جمعه آساوله". سقف خودرو بادکنک و قسمت شیشه جلویی عکس شهید قاسم سلیمانی بود.

ترافیک زیادی حین خروج خودروها و موتورها از محوطه استادیوم ۲۲ گولان وجود داشت. رژه خودروها و موتورسیکلت سواران با بوق ممتد از استادیوم ۳۲ گولان شروع و بعد از عبور از میدان امام شافعی، میدان آزادی، خیابان پاسداران، چهار راه بسیج و بلوار کردستان، برای شرکت در نماز جمعه عازم مسجد جامع شدند.