۲۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84647508
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور پرشور مردم در آیین ۲۲ بهمن نشان از اراده قوی آنان برای حفظ انقلاب دارد

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: حضور پرشور مردم انقلابی و غیور کردستان از جمله سنندجی‌ها در مراسم گرامیداشت ۲۲ بهمن، نشان داد که آنان با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، بعد از ۴۳ سال همچنان پای انقلاب ایستاده‌اند و اندکی در اراده‌شان خلل وارد نشده است.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار داشت: امروز مردم کردستان مانند دیگر نقاط کشور، یکپارچه و یکصدا برای حفظ دبن اسلام و پاسداری از کیان، امنیت، استقلال، آزادی و پشتیبانی از نظام، توسعه و تمدن اسلامی به صحنه آمدند.

وی حضور گسترده مردم را در آیین ۲۲ بهمن نشانه شجاعت مردم دانست و اضافه کرد: مردم ایران اسلامی بعد از سال‌ها از پیروزی از انقلاب و با وجود تحمل تمام سختی‌ها، صبر و استقامت در برابر دسیسه‌های دشمن و تحریم‌ها، نشان دادتد که اجازه نمی‌دهند خون شهدا پایمال شود.

امام جمعه سنندج حضور اقشازگر مختلف مردم را در مراسم گرامیداشت ۲۲ بهمن شایسته تقدیر دانست و ادامه داد: مردم به ویژه کردستانی‌ها به دلیل تحمل سختی‌های زیاد، شایسته بهترین خدمات هستند و امیدواریم مسوولان تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات ملت به کار گیرند.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها بر ضرورت برقراری عدالت در خانواده‌ها و جامعه تاکید کرد و گفت: اگر عدالت واقعی که در قرآن بر آن تاکید شده، رعایت شود، شاهد ظلم و ستم نخواهیم بود، همچنانکه نظام اسلامی در این زمینه به خوبی عمل کرده است‌.

وی خواستار رفع مشکلات اقتصادی به ویژه تورم در کشور شد و تاکید کرد: انتظار داریم دولت سبزدهم تمام تلاش خود را برای تحقق وعده‌هایش بکار گیرد و بار مشکلات را بر دوش مردم بردارد و زمینه توسعه هر چه بیشتر کشور فراهم شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سنندج نیز پیش از خطبه‌ها ضمن تاکید بر تلاش برای ارائه خدمت صادقانه به مردم، افزود: همه دستگاه‌ها و مدیران باید کوشش کنند گره از مشکلات مردم بردارند و از هیچ کوششی برای خدمت به مردم دریغ نکنند.

محمد جباری با بیان اینکه در مقابل اراذل و اوباش و برهم زنندگان امنیت عمومی با قدرت مقابله می کنیم، ادامه داد: اجازه نمی دهیم، سنندج به مکانی برای قدرتنمایی اراذل و اخلال در نظم عمومی تبدیل شود.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha