بیرجند - ایرنا - سرپرست دانشگاه پیام نور استان خراسان جنوبی روز چهارشنبه با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور کشور و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار معرفی شد.

به گزارش ایرنا "ذبیح‌الله اوحدی" به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور استان خراسان جنوبی معرفی و از خدمات "ابراهیم زنگویی‌زاده" رییس سابق این دانشگاه قدردانی شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در این آیین گفت: کشور به معنای واقعی به کار انقلابی و جهادی نیاز دارد و هر مدیری که مسئولیت می‌پذیرد باید در این مسیر گام بردارد.

محمدعلی ابراهیمی بیان کرد: نکته مهم در قبول مسئولیت، امانتداری، دغدغه‌مندی مدیر و پرهیز از کاهلی و سستی در کارها است.

وی افزود: در حال پیگیری هستیم که مرکز نوآوری خلاق را برای این استان فعال کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: دانشگاه پیام نور استان در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عفاف و حجاب، وضعیت مطلوبی دارد و این جایگاه مطلوب بواسطه اهتمام اساتید این دانشگاه حاصل شده است.

سید محمدرضا طالبی با اشاره به چهار محور کلیدی مورد تاکید در بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه علم و پژوهش افزود: با توجه به نقش دانشگاه‌ها در این زمینه انتظار می‌رود دانشگاه‌های استان و دانشگاهیان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، قدم‌های بلندی بردارند.

وی گفت: براساس مفاد این بیانیه باید دانش، پژوهش، دانشمندی و علم را به نهایت کمال برسانیم و وقتی علم به حد کمال برسد، عزتمندی ایران در بین کشورهای جهان نیز به حد اعلا خواهد رسید، کما اینکه ما در حال حاضر به برکت خون شهدا، جزو استان‌های موفق هستیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: ما دانش را در هر جایی و هر زمینه‌ای هزینه نمی‌کنیم یعنی اگر دانش هسته‌ای داریم، از آن برای تولید بمب هسته‌ای، ویران کردن دیگر کشورها و وارد کردن لطمه و خسارت به دیگران استفاده نمی‌کنیم.

وی اظهار داشت: با کار، همت و تلاش اعضای هیات علمی و دانشجویان باید به این قله‌ها دست یابیم و نهایت راه را بپیماییم؛ ما سال‌ها دچار غربزدگی بودیم و نگاه غلط سلاطین که بر این باور بودند مردم ایران باید در جهل و گرسنگی بمانند، برای ما تبعات فراوانی داشته لذا باید تلاش کنیم این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

طی حکمی از سوی سرپرست دانشگاه پیام نور، دکتر ذبیح الله اوحدی به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور استان خراسان جنوبی منصوب شد.

در بخشی از این حکم آمده: امید است با تلاش و همراهی تمامی دانشگاهیان و همکاران اعم از اعضای هیات علمی، غیر هیات علمی و نیز دانشجویان، در ارتقای جایگاه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی آن استان و تحرک بخشیدن به فعالیت‌های مراکز و واحدهای تابعه اهتمام ورزید.