تهران- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: به منظور توسعه فضا و افزایش سرانه ورزشی مدارس، ۵۰ زمین چمن مصنوعی و ۱۱ سالن ورزشی در مدارس شهرستان‌های استان تهران احداث می‌شود.

سیدمجتبی هاشمی روز سه‌شنبه در حاشیه افتتاح  چهار طرح ورزشی مدارس قرچک در جمع خبرنگاران گفت: با بررسی‌های صورت گرفته، سرانه ورزشی دانش‌آموزان در مدارس شهرستان‌های استان تهران از میانگین کشوری فاصله زیادی دارد و برای کاهش این فاصله لازم است تا اقدامات مناسبی در سطح استان انجام شود.

وی افزود: با جذب اعتبارات دولتی در حوزه وزارت آموزش و پرورش و معاونت تربیت‌بدنی و سلامت و نیز سازمان نوسازی و تجهیز مدارس می‌توان بخشی از مشکلات موجود را برطرف و سرانه فضای ورزشی مدارس را ترمیم کرد.

وی با اشاره به افتتاح چهار طرح ورزشی در مدارس قرچک گفت: این طرح‌ها به صورت مشارکتی با همکاری مدارس، اولیاء، مسئولین و خیرّین نیک اندیش اجرا شده و این مشارکت می‌تواند در توسعه فضاهای آموزشی، ورزشی و فرهنگی سایر مدارس نیز گره گشا باشد.

هاشمی با اشاره به وضعیت فعالیت مدارس در شهرستان‌ها استان تهران گفت: فعالیت مدارس به صورت حضوری و بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا بوده و هیچ مدرسه‌ای در شهرستان‌های استان تهران تعطیل نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا، اگر در مدرسه‌ای تعدادی از دانش‌آموزان بر اساس تست کرونا، به بیماری مبتلا بودند، به صورت استثنا آن کلاس یا مدرسه می‌تواند با مجوز شورای سلامت آموزشگاه، فعالیت آموزشی را به صورت غیرحضوری و مجازی ادامه دهد.

وی گفت: ۹۴ درصد از دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران نوبت اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، با حضور صادق ستاری فرد چهار طرح ورزشی مدارس قرچک با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال افتتاح شد.