گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: توسعه و رونق اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این شهرستان در بخشهای مختلف نیازمند تدوین سند راهبردی و استفاده از نقطه نظرات نخبگان و صاحبنظران است.

رضا نصیری روز شنبه در جلسه تبیین مصوبات دیدارها و مذاکرات اخیر مسوولان گناباد با دستیار اقتصادی رییس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی افزود: باید با بهره گیری از نظرات و دغدغه‌های نخبگان و دست‌اندرکاران و صاحب نظران مربوطه سند پیشرفت و توسعه این شهرستان متناسب با ظرفیتهای بالقوه و بالفعل تدوین و راهکارهای برون رفت از مسائل و مشکلات متناسب با اقتضائات منطقه‌ای تدوین شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد عالی پیشرفت و توسعه گناباد با محوریت امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر متولیان گفت: این ستاد در مرحله نخست مردمی است و هر فردی در هر جای کشور و استان خراسان رضوی که دلش برای رونق و بالندگی این شهرستان می‌تپد، می‌تواند نقطه نظرات خود را برای توسعه گناباد ارایه دهد و برای تحقق بیشتر اهداف این مهم نیازمند راه‌اندازی اتاق اندیشه ورز با حضور نخبگان و صاحبنظران در بخشهای اقتصادی، صنعتی و کشاورزی هستیم.

فرماندار گناباد با اشاره به اینکه روزمرگی مسوولان و حاشیه‌سازی های دلسرد کننده از طریق برخی افراد و یا در فضای مجازی آفت این شهرستان است، گفت: برخی از حرفها و اقدامات تاثیری در قطار پیشرفت و توسعه که به برکت دولت سیزدهم به راه افتاده است، ایجاد نمی کند.

نصیری با بیان اینکه دولت مردمی، جهادی و انقلابی سیزدهم با رای قاطع مردم به روی کار آمده است، افزود: مردم از رویه دولت پیشین عبور کردند و راه نجات خود را در صداقت و کار جهادی و بازگشت به ارزشهای اصیل انقلاب دیدند.

وی اضافه کرد: دیدار اخیر نماینده مردم گناباد و بجستان، فرماندار و  امام جمعه شهرستان با دستیار اقتصادی رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی مصوبات خوبی از جمله مجوز احداث کشتارگاه صنعتی همراه با صنایع فرآوری وابسته، اختصاص اعتبار برای ایجاد سردخانه ۱۰ هزار تنی و موافقت اصولی راه‌اندازی واحد مرغداری مرغ مادر و یا مرغ اجداد برای این شهرستان به همراه داشته است.

فرماندار گناباد گفت: لزوم ارتقاء جاده روستایی گناباد به خواف و دوغارون با توجه به حجم بالای تردد وسایل نقلیه، بهره‌گیری از ظرفیت سازمان اقتصادی کوثر برای توسعه منطقه‌ای، توسعه اکتشافات معدنی فولادی، لزوم توجه به دامداران و از جمله دامداران سنتی با توجه به خسارتهای زیاد ناشی از استمرار معضل خشکسالی و صدور دام کارت برای حمایت از دامداران مورد تاکید است. 

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.