مشهد- ایرنا- مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه حدود ۲۳۰ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری می‌شوند.

دکتر محمد پهلوان روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد حدود ۱۷۰ نفر در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶ شهرستان این استان هستند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۸۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که بیش از ۲۲۰ نفر آنان بد حال بوده و در بخشهای مراقبتهای ویژه تحت درمان می‌باشند.

مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین روزانه ۴۸۰ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به پزشکان مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیرپوشش این دانشگاه مراجعه می‌کنند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۶۰ هزار و ۷۴۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۲۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۷ هزار و ۶۴ نفر رسیده است.

همچنین ۶ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۷۰۲ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

تاکنون ۶۲ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۱۴۵ دُز اول، ۵۵ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۷۱۲ دُز دوم و ۲۳ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۸۶۰ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در ایران به ۱۴۱ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۷۱۷ دُز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در جهان ۴۳۷ میلیون و ۵۵۵ هزار و ۵۷۲ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۹۷۶ هزار و ۹۶۴ نفر را گرفته است. ۳۶۹ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۷۹۷ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان نیز درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۸۰ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۳۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۹۷۵ هزار و ۱۵۰ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل، فرانسه و انگلستان بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا را در جهان دارند حذف شده است.