به گزارش پایگاه خبری آستان قدس رضوی، مالک رحمتی روز سهشنبه در نشست هماهنگی برنامههای نوروزی افزود: همافزایی و همفکری خوبی میان مدیران شهر و استان برای میزبانی از زائران نوروزی برقرار است که امیدواریم با وجود این هماهنگی و همکاری، خدمترسانی به انبوه زائران مشهدالرضا (ع) در عید نوروز با ارتقای کمی و کیفی چشمگیر روبرو باشد.
وی با بیان اینکه امسال میزبان تعداد قابل توجهی از زائران خواهیم بود ادامه داد: باید برای تسهیل امر زیارت و فراهم کردن شرایط مطلوب میزبانی، الگویی با رویکرد استفاده از ظرفیتهای مردمی و تشکلهای خیریه مد نظر قرار گیرد. لازم است در کنار فعالیتهای مردمی، همه دستگاههای اجرایی نیز بصورت جهادی و شبانه روزی پای کار بیایند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه سیاست خدمترسانی به زائران از مبدأ تا مبدأ، از مبانی نظری قوی برخوردار است، گفت: در صورت توجه جدی به این سیاست میتوان زیارت متعالی را برای زائران امام رئوف (ع) محقق کرد، در واقع نگاه ما به زائران و مقوله خدمت به آنها نباید صرفاً محدود به شهر و استان خودمان باشد باید نسبت به تأمین وسیله رفت و آمد، اسکان و تهیه ارزاق و سایر نیازهای زائران از مبدأ تا مبدأ، خود را مسوول بدانیم.
وی افزود: با همافزایی و هماهنگی دستگاههای متولی امر زائر و زیارت از ۲۵ اسفند ماه جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده، عملیات جهادی همراه با نظارت و پایش با رویکرد میزبانی کریمانه آغاز میشود تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن از زائران استقبال و پذیرایی کنیم. امسال برای ارایه بهترین خدمت به بیشترین زائر، شعار "همه خادم الرضائیم؛ میزبانی کریمانه، عهد جاودانه" را طراحی کردیم تا همه دستگاهها و کسبه و اصناف بر محور این نماد خدمت بیمنت ارایه دهند.
رحمتی ادامه داد: برای استقبال از زائران امام رئوف نباید صرفاً مبادی ورودی حرم مطهر رضوی رنگ و بوی زیارت و معارف رضوی بگیرد، بلکه این فضاآرایی باید در سراسر شهر مشهد متبلور شده و هر لحظه به معرفت میهمانان حضرت امام رضا (ع) نسبت به فرهنگ زیارت افزوده شود و خدماتی که ارائه میشود در شان زائران امام رئوف (ع) باشد.